Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att försöka. Jag har dock tillräckligt mycket minnen från ubåtsjakter i Hårsfjärden och allmän rysskräck, så för mig kan det funka. Och lite repmånad hör till, i lagoma doser.krank said:Skulle det gå att rollspela svensk militär som försöker ta tillbaks ett av utomjordingar invaderat och övertaget Stockholm?
Eller skulle det bli Repmånad över alltsammans?
Riktigt, riktigt coolt får jag väl säga.Krille said:It has been done!
Vad är det för stämning du vill ha? Jordnära, gritty realism? Black Hawk Down, inte Rambo III (eller Battleship)?krank said:Skulle det gå att rollspela svensk militär som försöker ta tillbaks ett av utomjordingar invaderat och övertaget Stockholm? Eller skulle det bli Repmånad över alltsammans?
Battle: Los Angeles är ju min primära källa, men Black Hawk Down och den sortens krigsfilmerm är ju grunden egentligen.Skarpskytten said:Vad är det för stämning du vill ha? Jordnära, gritty realism? Black Hawk Down, inte Rambo III (eller Battleship)?
Jag tror att du har asrätt. Sen tror jag att fler ställen i Schweden slagits ut i samband med anfallet; S-holm är ju en liten skvätt på kartan bara, jämfört med en del storstäder därute. Jag tänker mig någonstans att utomjordingarna rätt snabbt bombar slår ut kommunikationer, stora delar av elnätet, och de allra flesta politiker och liknande. Min tanke är egentligen att centrera helt och hållet kring en ad-hocgrupp, en organisation ihopsatt av de so överlever första anfallet, så att säga. Ganska korta orderkedjor, inget direkt politikerinflytande.Skarpskytten said:Om du tror att jag har rätt - hitta på en fiktiv stats- och militärledning.