Kanske startar tråd om den saken, senare.Wyldstorm said:Tänk gärna ut vad tech-grunden till deras civilisation är..
Så mycket, sååååå mycket faller sig naturligt ut från det.
Kanske startar tråd om den saken, senare.Wyldstorm said:Tänk gärna ut vad tech-grunden till deras civilisation är..
Så mycket, sååååå mycket faller sig naturligt ut från det.
Exakt. Det är ett väldigt bizzart mål, och dramaturgiskt skittråkigt.krank said:OM nu målet är just att utplåna oss.Wyldstorm said:Samma resonemang där..
De är avancerade, så varför har de inte gjort mot oss vad vi skulle göra i samma situation? (Eller vad vi troligtvis gjorde mot cro magnon M.fl...)
Precis.krank said:OM nu målet är just att utplåna oss.Wyldstorm said:Samma resonemang där..
De är avancerade, så varför har de inte gjort mot oss vad vi skulle göra i samma situation? (Eller vad vi troligtvis gjorde mot cro magnon M.fl...)
Hahahahahahhahahahahaa! Asbra!Måns said:Haha, så är det så klart! Och då förstår vi de krassa rymdfienderna bättre.
USA:s president, hans sista andetag: Men...varför...?
Alien: Det blev billigare så här.
Jag lutar åt att det finns flera förklaringar, själv.Wyldstorm said:Och jag är nyfiken själv.
Du är en sån där optimist, helt enkelt..Alkemist said:Men jag vill ändå slå ett slag för mänskligheten, jag tycker att filmskapare generellt underskattar moderna vapen(tex att kulor är värdelösa mot i stort sett alla monsters of the week, men Svärd; ja det är grejer det.).
Just det lär du inte behöva vara så värst orolig för här. Har ett rätt realistiskt regelsystem i grunden. Svärd kan vara bra, men mest på nära håll. Varför nu en svensk soldat skulle kubba runt med ett svärd...Alkemist said:tex att kulor är värdelösa mot i stort sett alla monsters of the week, men Svärd; ja det är grejer det.
Min tanke är att de nog inte visste så mycket om oss innan de satte igång, av whatever anledning. Och att radiotelepatin fordrar implantat av något slag, som måste specialanpassas för vår art och integreras med vårt nervsystem.Wyldstorm said:Det innebär ju att RP's är kanske en av de 1/1K/M som är motståndskraftiga mot det dom nu använder för att påverka oss?
(Biologiskt och/eller mentalt)
Haha, jag gillar inte allt med ID's aliens.Wyldstorm said:Och har du med independance-day gräshoppor som har system man kan knacka med virus bara sådär, så förtjänar du stryk...
Vågar du köra på själva parasit-in-i-örat grejen som biovariant av radiotelepati, eller blir det för viceralt?krank said:Hursomhelst hade jag definitivt tänkt mig en ökande andel body horror-grejs i kampanjen; från de första misslyckade experimenten på människor till folk de faktiskt styr ordentligt etc. Och människor de styr OCH som förbättrats på andra sätt.
No such thing as för viceralt. Vill ha spelet ganska skitigt och äckligt.Wyldstorm said:Vågar du köra på själva parasit-in-i-örat grejen som biovariant av radiotelepati, eller blir det för viceralt?
Tja, det kanske skrämmer lite folk från spelet..krank said:No such thing as för viceralt. Vill ha spelet ganska skitigt och äckligt.
Dude. Mitt mest säljande spel har sålt i 100 exemplar. jag har fått tillbaks 30% av mina utlägg. Jag tror inte att just det är ett problem.Wyldstorm said:Tja, det kanske skrämmer lite folk från spelet..
Absolut kommer det att finnas plats för bilder av äckliga utomjordingar; men jag tror att de flesta kommer att föreställa soldater i ruinlandskap, utrustning etc.Wyldstorm said:Du behöver en bra tecknare för att illustrera vissa *fnitter* "utvalda scener".. Så att du kan sätta stämningen enkelt.
Bilder hjälper till en hellvettes mängd vad gäller främmande saker.
Kan ju väldigt lite om sånt.. Men scener som t.ex. en larv/syrsa -ish sized kräk som tar sig in i örat är väl lite knepigt att dona till?krank said:Misstänker att det kommer vara fotomanipulering, mestadels. Delvis för att jag har kontakter som kan kirra fram bilder på folk i trovärdig svensk stridsmundering och dessutom kan göra bilderna själv då - fotomanipulering är lite min grej.