NYHET Invincible - Kommande superhjälterollspel från Free League

Dimfrost

Special Circumstances
Intressant. Jag har inte hört talas om Invincible och har alltid tyckt att År Noll-motorn passar bäst för lägre powernivåer med ett relativt människonära spann av förmågor, så ska bli spännande att se hur det hanteras här.

Nässe

Myrmidon
Wow, det här kan bli riktigt bra - ett fungerande Aberant, är vad jag hoppas på :) Med kanske lite mer vardagsproblem, olycklig kärlek, små problem blandade med stora. Gråskalor, krafters negativa effekter, svullna egon. En värld som förändrats och påverkas av att det finns folk med krafter. Ja, kan bli grymt!!

Och fisktank snarare än scenarion!!

Brödbane

Kristallkrönikör
Oväntat. Är IP:n verkligen så stor att den bär ett triple-A-rollspel? Trodde först det var Disneys Incredibles det rörde. Noll koll, trots seriefantast, men inget intresse för superhjälteserier utöver stapelvaror som Watchmen, Frank Millers grejer, o liknande. Får se.
Jag tänker att mindre serietidnings-IPn nog är en rätt smart satsning. Kostar inte lika mycket som blockbusters som typ Alien så man behöver inte dra in 10+ miljoner för att gå runt, det finns redan en tydlig grafisk stil och samt färdigt material och även ofta en inbiten skara followers som kanske inte är primärt rollspelare men ändå kan tänka sig hoppa på en kickstarter.

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Tycker också det är lite lattjo folk underskattar Invincibles varumärke - det är ju ändå samma skapare som TWD, Robert Kirkman.

Klingonsylt

Swordsman
Har för mig att jag läst att Invincible är en av de mer framgångsrika serietidnings IP:n från de senaste 20 åren. Sen finns det ju den pågående animerade serien också.