Nekromanti Invoker fast till Pathfinder

God45

#PrayersForBahakan
Jag funderar på att ge mig in på att designa någonting liknande invokern från 4ed i Pathhfinder. Alltså en divine klass som är fokuserad på aggressiv magi (gamla testamentet grejer) och får detta genom att istället för en själ ha en liten del av sin guds själ.

Jag tänker mig att ta inspiration från Warlocken från 3.5 fast ombyggd för att passa Pathfinder. Jag är dock inte säker på om det är en bra ide...

Så jag behöver tips och idéer och råd :gremsmile:

Detta är ungefär vad jag tänkt hittills:

HD: D8
BAB: Som wizard
Fort: Medium
Ref: Medium
Will: Medium

Divine blast (baserad på Eldritch blast): En spel like ability som gör 1d6 skada per level på en fiende genom en ranged touch attack. Gör negativ eller positiv energi skada som Invokern väljer. Förmågan kan användas hur många gånger per dag som helst. Jag tänkte mig 120 foots range men det kanske är för långt?

Var annan level, alltså 2, 4, 6, 8 etc, så får Invokern en till spell like ability som han också kan använda hur många gånger som helst per dag. Dessa är allt från flygförmåga, osynlighet, skicka insektssvärmar på folk, förvandla vatten till blod och andra trevliga saker. Jag tänker att dessa kan skala med leveln så att Invokerns spelare kan välja förmågorna i vilken ordning de vill. Så tar man flygning på level 2 så är det feather fall och när man når level 4 blir den levitate vilket den också är om man väntar till level 4 med att ta förmågan.

Sedan väljer också Invokern en domän som hans gud har och får alla abilitys som den ger celrics men inte extra spellsen.

Vad tror ni? Är det på rätt väg eller är jag på väg rakt åt fel håll?

anth

Vetefan
Har du kollat så att det inte är någon annan som redan gjort det?
(jag tänkte mest att det är jobbigt att uppfinna hjulet igen)

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Eldrich blast hade bara 60' range men du kunde ta Spear shape på den för att får 240' om jag mins rätt, det eller 120' så ja jag tycker det är för långt.

God45

#PrayersForBahakan
anth said:
Har du kollat så att det inte är någon annan som redan gjort det?
(jag tänkte mest att det är jobbigt att uppfinna hjulet igen)
Det finns folk som gjort det men de har mest gjort det som sorcerer bloodlines eller så har de baserat det rätt mycket på spells. Vilket är rätt coolt men inte riktigt vad jag är ute efter.

God45

#PrayersForBahakan
Spider Jerusalem said:
Eldrich blast hade bara 60' range men du kunde ta Spear shape på den för att får 240' om jag mins rätt, det eller 120' så ja jag tycker det är för långt.
Det är rätt långt men eftersom jag inte tänkte ha med att man köper förbättringar till sin divine blast ville jag se till att den inte blev för kort range på den... Vad sägs om 100 foot? Eller kanske 80? Det är lite kortare men håller fortfarande invokern ur range för slungor och grejer.

God45

#PrayersForBahakan
Hmm... Jag kanske borde göra BAB:en bättre om Invokern ska kunna träffa något. 3/4 som rougen kanske skulle fungera bättre?