God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,551
Jag funderar på att ge mig in på att designa någonting liknande invokern från 4ed i Pathhfinder. Alltså en divine klass som är fokuserad på aggressiv magi (gamla testamentet grejer) och får detta genom att istället för en själ ha en liten del av sin guds själ.
Jag tänker mig att ta inspiration från Warlocken från 3.5 fast ombyggd för att passa Pathfinder. Jag är dock inte säker på om det är en bra ide...
Så jag behöver tips och idéer och råd
Detta är ungefär vad jag tänkt hittills:
HD: D8
BAB: Som wizard
Fort: Medium
Ref: Medium
Will: Medium
Divine blast (baserad på Eldritch blast): En spel like ability som gör 1d6 skada per level på en fiende genom en ranged touch attack. Gör negativ eller positiv energi skada som Invokern väljer. Förmågan kan användas hur många gånger per dag som helst. Jag tänkte mig 120 foots range men det kanske är för långt?
Var annan level, alltså 2, 4, 6, 8 etc, så får Invokern en till spell like ability som han också kan använda hur många gånger som helst per dag. Dessa är allt från flygförmåga, osynlighet, skicka insektssvärmar på folk, förvandla vatten till blod och andra trevliga saker. Jag tänker att dessa kan skala med leveln så att Invokerns spelare kan välja förmågorna i vilken ordning de vill. Så tar man flygning på level 2 så är det feather fall och när man når level 4 blir den levitate vilket den också är om man väntar till level 4 med att ta förmågan.
Sedan väljer också Invokern en domän som hans gud har och får alla abilitys som den ger celrics men inte extra spellsen.
Vad tror ni? Är det på rätt väg eller är jag på väg rakt åt fel håll?
Jag tänker mig att ta inspiration från Warlocken från 3.5 fast ombyggd för att passa Pathfinder. Jag är dock inte säker på om det är en bra ide...
Så jag behöver tips och idéer och råd
Detta är ungefär vad jag tänkt hittills:
HD: D8
BAB: Som wizard
Fort: Medium
Ref: Medium
Will: Medium
Divine blast (baserad på Eldritch blast): En spel like ability som gör 1d6 skada per level på en fiende genom en ranged touch attack. Gör negativ eller positiv energi skada som Invokern väljer. Förmågan kan användas hur många gånger per dag som helst. Jag tänkte mig 120 foots range men det kanske är för långt?
Var annan level, alltså 2, 4, 6, 8 etc, så får Invokern en till spell like ability som han också kan använda hur många gånger som helst per dag. Dessa är allt från flygförmåga, osynlighet, skicka insektssvärmar på folk, förvandla vatten till blod och andra trevliga saker. Jag tänker att dessa kan skala med leveln så att Invokerns spelare kan välja förmågorna i vilken ordning de vill. Så tar man flygning på level 2 så är det feather fall och när man når level 4 blir den levitate vilket den också är om man väntar till level 4 med att ta förmågan.
Sedan väljer också Invokern en domän som hans gud har och får alla abilitys som den ger celrics men inte extra spellsen.
Vad tror ni? Är det på rätt väg eller är jag på väg rakt åt fel håll?