Mogger
Hipsteranka
Jag har pumpats full med zombiefilmer under den senaste tiden. Jag har inte aktivt sökt mig till dem och faktum var att jag inte ens trodde att jag gillade zombiefilmer. 28 dagar senare blev vändpunkten och när jag häromdagen såg I am legend så insåg jag att jag någon gång måste spela zombierollspel. Nu har jag inget zombiespel, och jag vet inte ens om det finns, men så slog det mig att Dont rest your head (där man spelar sömnlösa i en slags Alice-under-på-syra-setting) faktiskt bygger på samma tema. Du är rädd, utmattad och håller på att förlora förståndet.
För er som undrar handlar det om ett virus som man bara kan motstå genom att hålla sig vaken. Somnar du så blir du en zombie. Vaccinet håller dig alltså vaken men ger dig även en Madness Talent. Men det är egentligen ovidkommande.
Vad jag undrar är, ni som har spelat spelet, tror ni att DRYH funkar som zombielir? Eller finns det något annat?
För er som undrar handlar det om ett virus som man bara kan motstå genom att hålla sig vaken. Somnar du så blir du en zombie. Vaccinet håller dig alltså vaken men ger dig även en Madness Talent. Men det är egentligen ovidkommande.
Vad jag undrar är, ni som har spelat spelet, tror ni att DRYH funkar som zombielir? Eller finns det något annat?