Nekromanti iPhoneapplikationer för rollspelare

Genesis

Ni dés ni maître
Nu har jag snart min iPhone i handen, och jag undrar såklart vilka applikationer man kan använda för att förenkla sitt rollspelande? Finns det något vettigt? Föreslå inte tärningsrullare, tack, det har jag sett mängder av.

Christoffer

It's all pig.
Vet inte riktigt, vad är du ute efter att göra? Själv använder jag den inte alls vid spelbordet, men kanske man borde börja.

Genesis

Ni dés ni maître
Vad vill jag göra? Vad som helst, egentligen. Jag är mest intresserad av vad som finns därute. Kontrollera bakgrundsmusiken, ha alla sina böcker och rollformulär i telefonen, namngeneratorer ... Med så många applikationer borde det finnas ett antal till för rollspel. Eller?

krank

Går ondskans ärenden
Genesis said:
Kontrollera bakgrundsmusiken
Fan, där sa du nåt... Synd att jag inte äger en Iphone, annars hade jag varit tvungen, praktiskt taget, att fixa en version av mitt Tempest som funkade på såna...

Aja, lär komma en emulator så man kan utveckla saker utan att konstant föra över dem ändå.

ripperdoc

Myrmidon
Du kan kontrollera iTunes (och kanske en Apple TV?) med en iPhone, genom att ladda ner Apples Remote-program. Förmodligen finns det något motsvarande för andra system (typ Winamp/VLC, vad vet jag...)

Du kan läsa PDF:er native i telefonen, men det finns också ett par program som kan spara och visa upp filer. Annars räcker det att maila PDF:erna till ett mailkonto du har konfigurerar i iPhonen.

Namngenerator - har jag inte sett, men det vore väldigt finurligt att ha.