Nekromanti Iron legion

Rising

Vila i frid
Klarar du de här uppdragen?

Liksom, man börjar i en dal där det hela tiden kommer fyra tanks i full fart mot en med kanonerna blästrandes med kraft och kräm. Skjuter man dem så respawnas de omedelbart, och de tål så mycket att det tar längre tid att spränga en än vad det tar för dem att komma in i närstrid med en. Och på det så skall jag försöka klara uppdrag också?

Jag försökte feglira och ta det första uppdraget, men sedan fly upp på berget och skjuta dem från ovan - samma taktik som tjänade mig så väl tidigare, men nu för tiden är svävarna (eller vad det nu är - de snabba tanksen med småkanoner) så mycket ettrigare än tidigare att det inte funkar. Jag klarar i vart fall inte tre stycken sådana samtidigt.

Det känns med andra ord som om inlärningströskeln är lite väl högt satt. Eller "inlärningströskel" - vi pratar om kinesiska muren - fast med taggtråd och kulsprutenästen - som hoppar fram ur fucking nowhere rakt i ansiktet på en, som om man trampat på en kratta. Antingen det, eller så är det jag som är fucking useless. Jag har provat ett antal gånger nu och aldrig kommit någonvart, men ska fortsätta med lite andra tekniker och se om det går bättre.

Nå; jag hade lite relevant respons också: Hos mig så syns inte hela texten i uppdragsrutorna. Textraderna bryts inte, utan fortsätter åt höger bortanför gränsen för textrutan, så att jag inte kan läsa hela textbredden. Vet inte vad det kan bero på, dock, eftersom det låter som ett konstigt fel.

Om du vill veta vad jag har för java så kör jag med Nescafé Classic Deluxe, med socker men inte med någon mjölk. Hö hö. Äh, om du berättar hur man tar reda på vilken version av java man har så kan jag berätta.

Snow

Swashbuckler
Ja, jag har klarat alla uppdrag. :gremsmile:

Jag blev tvungen att öka frekvensen av verktyg (de som man bli lagade av) för att klara mig rent allmänt dock. Annars får man hela tiden mer skada än man hinner laga.

Jag ska justera Easy mode (som jag antar att du spelar) så att det gör skäl för namnet. Men man ska heller inte kunna kasta sig ut på det svåraste uppdraget och överleva utan att ha levlat en eller två gånger.

Det är meningen att uppdragen ska vara lite kluriga taktikmässigt, iallafall vissa. De ska inte gå att klara rakt av utan man ska försöka hitta en smart taktik och sen kunna genomföra den.

Texten kan nog ha en del buggar i sig, det är jag som är ansvarig för radbrytningarna... :gremsmirk:

Din javaversion behöver jag inte, just nu.

Slutsatsen är alltså: gör om gör rätt.
Tack för att du testar!