Nekromanti Iron Man - filmen

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mjao, jag hittade inget om filmen som hade sverigepremiär idag (och i USA, vad jag förstår, imorgon)... Jag har sett den, och tänkte skriva nå't.

Egentligen ska det väl inte vara nån såndär recension - jag tyckte helt enkelt att de har hittat helt perfa skådisar (Robert Downey Jr är ju perfekt i rollen som Stark - ni som kan er Marvelhistoria och dessutom ert hollywoodkvaller fattar =) till samtliga roller, en lagom actionfylld story som håller sig precis lagom till originalserien (gårdagens koreakrig - dagens afghanistan) och effekter som är så snygga att det gör ont.

Givetvis är Stark en mycket osympatisk hjälte egentligen - en ansvarslös playboy som liksom aldrig tar tag i problemet att det inte bara är "onda terrorister" som använder vapen för att sprida terror, och nog är det lite skumt att han sätter så många civila i fara hela tiden... Men så är det i serien också. I filmen ser ingen tydligen ironin i att en kille som säger sig vilja lägga av med vapen och förstörelse bygger världens mest avancerade krigsutrustning och börjar bomba skiten ur taskigt utrustade mellanösternfolk... Men det hör liksom till hela Iron Man-grejen. Han är ingen perfekt hjälte, Stark.

Så - vad tycker ni andra? Bu eller bä?

Och är det inte helt sjukt coolt att <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Samuel L. Jackson hoppar in och är Nick Fury? Han ser ju precis ut som han gör i Ultimates! Nice att veta att det är Ultimate-universat de tar inspirationen från...</font></td></tr></table>

Selly

Level 5 Laser Lotus
För er som nu inte sett filmen än …

… men ämnar göra’t: Gör för allt i världen inte samma misstag som jag gjorde. Det här var första gången på X antal år (och sista gången på ännu fler) som jag av diverse skäl lämnade biosalongen innan eftertexterna avslutats helt. Och det var ju uppenbarligen djävligt dumt. *suck*

Nå, utöver björntjänsten jag och mina vänner uppenbarligen gjorde oss själva så var filmen riktigt bra. And that’s all I have to say about that.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: För er som nu inte sett filmen än …

… men ämnar göra’t: Gör för allt i världen inte samma misstag som jag gjorde. Det här var första gången på X antal år (och sista gången på ännu fler) som jag av diverse skäl lämnade biosalongen innan eftertexterna avslutats helt. Och det var ju uppenbarligen djävligt dumt. *suck*
I den håla där jag vanligen bor brukar biografmaskinisterna stänga av filmen innan eftertexterna är slut. Jävla kukfittor. Så nu när jag var i Sundsvall (brukar variera S-vall och Gävle när det är "viktiga" filmer) så övertalade jag mina kamrater att stanna... Och det är jag helt SJUKT nöjd med =)

Såg du Mr. Lee då?

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: För er som nu inte sett filmen än …

I den håla där jag bor så kunde man visserligen gå se filmen redan igår, men eftersom jag gillade soundtracket så innebär ju det mest att jag måste vänta en dag extra på det, eftersom fanskapet inte släppts än. Le sigh. –_–

”Såg du Mr. Lee då?”

Indeed I did. Comedy gold!