Nekromanti Irriterar ni er inte på Wil Wheaton?

Leon

Leo carcion
Godzillikles;n178646 said:
Det är nästan fusk - jag menar, i vilken situation skulle jag inte föredra Stephen Fry framför alla andra?
Möjligen kunde man föredra BRIAN BLESSED i vissa situationer
"...however, had you invested a few more points in Toxology your character would have known that the curare-ether of the lesser transcthonian dragon-frog is not just intgestible but also a powerful aerosol. Please roll up a new character."

Vs

"The massive HORDE of ORCS and MAMMOTHS and BIRDMEN charges with a deafening WAAAAAAAGH! THE EARTH SHAKES AT THE TREAD OF THEIR WAR GOLEMS! Roll for INITIATIVE!!!"

Genesis

Ni dés ni maître
Brian Blessed skulle nog vara sämst både som presentatör och medspelare. Herregud, jag skulle inte stå ut med honom i fem minuter, och då rådiggar jag vanligtvis hoppåskrikspelare.

Egentligen skulle jag nog vilja ha någon som typ Bjarne Mädel som presentatör. Okonstlad och vanlig, visar att det är inget konstigt det här med rollspel. Det skulle kanske vara bättre än Stephen Fry.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Satine Phoenix skulle göra ett bra jobb. Sue Perkins hade varit jävligt rolig, men antagligen varit så ironisk att det inte hade gett någon särskilt positiv bild av spelandet.

På svenska tänker jag mig att Johanna Koljonen och Simon J. Berger turas om och sedan har eftersnack.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag har ingen relation till Will Wheaton, men jag uppskattade den där Fiasco-grejen. Väldigt kul att se skådespelare/manusförfattare köra ett story-game. Wil Wheaton ger ett lite osympatiskt intryck, men han spelar ju en osympatisk karaktär så det funkar bra.

Staffan

Myrmidon
anth;n178020 said:
En nyfiken motfråga: vilken personlighet hade du föredragit framför Wil Wheatons för en presentatör av rollspel?
Matthew Mercer gör det jävligt bra, både genom praktiskt exempel på Critical Role och genom lite videos här och där där han ger rollspelstips.

När det ordinarie Critical Role-gänget hade paus en vecka så körde han ett one-shot med lite annat G&S-folk, varvat med "Intro till spelledande". I den videon påminde han rätt mycket om Bob Ross i sin attityd: "It's your world, you can do what you want."

Zorbeltuss

Hero
Jag är lite irriterad ja, men av alla youtubare som får mig uppstressad på det settet som han får tror jag han är den enda som skulle lugna ner sig i personliga möten om man påpekar att man blir lite stressad av det.

Av andra Star Trek personligheter som jag gärna skulle se spela rollspel så är Patrick Stewart, LeVar Burton och William Shatner högt på listan, av väldigt olika anledningar dock.

/Luna Lovegood

Nässe

Myrmidon
DeBracy;n178661 said:
Satine Phoenix skulle göra ett bra jobb. Sue Perkins hade varit jävligt rolig, men antagligen varit så ironisk att det inte hade gett någon särskilt positiv bild av spelandet.

På svenska tänker jag mig att Johanna Koljonen och Simon J. Berger turas om och sedan har eftersnack.
Simon är med i näst senaste avsnittet av Podcon, litet tips... ????

Leon

Leo carcion
Men framförallt - vad fan heter människan egentligen i förnamn? Jag förstår inte

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Staffan;n178713 said:
Vänta nu.

Mannen som har valspråket "Don't be a dick" heter Richard i förnamn?
Det är väl därför han kallar sig för Wil; han lever som han lär.

Rhodryn

Hero
Hmm...
Richard William Wheaton... ... Dick Willie... sowing ones Wheat... o_O

Hela hans namn är falliskt baserat... XD

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Necross;n179391 said:
Säger kanske mer om min ålder än om nåt annat :)
Nej, vad det säger något om är var era lojaliteter ligger.

STAR WARS FOR LIFE!

Rhodryn

Hero
Rymdhamster;n179401 said:
Nej, vad det säger något om är var era lojaliteter ligger.

STAR WARS FOR LIFE!
Hade kanske varit relevant om Wil hade varit med i Star Wars också... men det har han ju inte. ;)

Fast... med det sagt... jag har föredragit Star Trek över Star Wars under en stor del av mitt liv... inte pga att jag tyckte Star Trek var bättre än Star Wars (tycker om båda ungefär lika mycket)... men för att där fanns hundratals timmar av Star Trek (550+), och det fanns bara ca 6, senare ca 13, timmar utav Star Wars... det har ju dock börjat öka under de senare 10 något åren... vilket ju alltid är roligt, och ser fram emot allt nytt som ska komma också. :)

Ska komma en ny Star Trek serie också, tydligen under 2017, vilket jag också ser fram emot. :)

Cybot

Mest spelbar
Rhodryn;n179483 said:
Ska komma en ny Star Trek serie också, tydligen under 2017, vilket jag också ser fram emot. :)
Det kan bli rätt, det kan bli så fel.
Jag gillar VERKLIGEN inte Abrams version av Star Trek. Jag vill ha riktig science fiction, inte actionfilm i med sciencefiction-inspirerad bakgrund.