Har aldrig haft några problem med honom vad jag kan minnas. Ja, han kan vara högljud, och ja han kan nog ses lite som "för mycket" för många när han går igång på sin grej. Men i allmänhet så har jag inga problem med honom.
En del av hans starka personlighet, hödljudhet, etc, är ju naturlig... men en del av det när han spelar spel kommer också ifrån att han är så dålig på att slå tärningar. Han har själv beskrivit det åtminstone en gång under sin tid på Geek and Sundry. Där han helt enkelt sagt att pga hur dålig han alltid slå med tärningar, eller hur dåliga resultaten av slump i spel tenderar vara för honom, så har han mer eller mindre utvecklat ett annat sätt att ha roligt på när han spelar spel. För att tärningarna/slump brukar konstant hugger honom i ryggen. Så han skådespel, och agera ut vad som händer etc, för att ha roligt och kompensera. Och det är inget skämt heller att han slår dåligt med tärningar. Efter att ha kollat på alla hans tabletop avsnitt, plus alla de rollspel som jag sätt han spela, så kan man rätt klart se att han verkar ha en ovanligt hög nivå av oerhört dåliga slag. XD Har en person i min spelgrupp som lider av samma problem med tärningar.
Vad jag dock tycker är en skandal är att ingen här ens har nämnt att Wil Wheaton spelade Wesley Crusher i Star Trek: The Next Generation! Det är ju den bästa utav Star Trek serierna ju! XD