Nekromanti "Israel använde omstritt vapen"

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag citerar från dagens (lördag, Augusti 31) NSD (JAG prenumererar inte på skiten, men jag råkade läsa det ändå):

"STOCKHOLM: Isreal använde flechettammunition vid anfallet i Gaza natten till i torsdags. Vapnet skjuter tusentals små pilar avsedda att döda allt inom flera hundra meters radie.
Vid anfallet dödades fyra medlemmar i familjen Hajin: den 55-åriga modern, två söner i 20-årsåldern och en 17-årig kusin.
Åtta andra skadades, däribland en treårig pojke. Israels försvarsminister Binyamin Ben-Eliezer erkände i torsdags att "oskyldiga civila" dödats, och bad om ursäkt. (TT)
"

Blev kåt när jag såg ordet "flechettammunition", eftersom att jag inte visste om att det existerade I.R.L.. Och för alla andra tvivlare... behold the truth! /images/icons/smile.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det borde vara rätt så effektivt att använda vid stadskrigsföring och strid i trånga utrymmen. Synd bara att israelerna inte kunde ha hittat något bättre mål än en barnfamilj.

WolmerX

Warrior
Jag vet att det här kanske är fel forum för sånna här diskussionen men jag tycker att Israel ska ge fan i palestinierna helt å hållet! Sharon å hans anhang e krigsförbrytare hela bunten.

Kimon

Swordsman
Jag vet att det här kanske är fel forum....*snip*

Inte bara kanske... det är fel forum.

qass

Veteran
Nu Linköping, Egentligen sveriges geografiska och
Re:

"Blev kåt när jag såg ordet fleche...."

Vet inte om detta är ett särskillt smart sätt att uttrycka detta på. Framför allt i samma andetag som man citerar ur en tidning att fyra personer dödats. Tänk på hur detta kan uppfattas av utomstående och drabbade. Att kanske formulera sig på ett mer värdeneutralt sätt än: "Åh, va häftigt, fan fyra pers ha dött, typ....", är av fördel då ovanstående riskerar att skada synen på rollspelshobbyn.

/Mattias Danielsson, som inte är särskillt(läs inte alls) förtjust i krig på riktigt.

swazze

Swordsman
Re:

mm tänk om nån galen jättefanatisk präst får syn på det hela och sen så skriver han ännu en artikel om att rollspelare är satans hantlangare och skickar en protestlista till regeringen om att rollspel ska förbjudas. /images/icons/smile.gif

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re:

"Framför allt i samma andetag som man citerar ur en tidning att fyra personer dödats."

Det har väl inget med flechetter att göra...

"Tänk på hur detta kan uppfattas av utomstående och drabbade."

De drabbade bryr sig nog inte /images/icons/wink.gif.

""Åh, va häftigt, fan fyra pers ha dött, typ....""

Så sa jag inte, även fast jag tycker det. Jag sa: "Blev kåt när jag såg ordet fleche....", som du sa. Inte "Blev kåt när jag såg att fyra pers hade dött" (för det blev jag inte, men erkänn att det var rätt tufft /images/icons/wink.gif).

Ursäkta om någon tog illa upp.