Nekromanti Itchio?

God45

#PrayersForBahakan
Det är väldigt svårt att få en överblick men det finns en massa bra saker där! Mitt tips är att hitta något du gillar och sedan klicka på "Liknande" för då får man mycket bra. Men det finns great grejer där så som:

Turn: Ett slice of life spel om hamnskiftare i småstäder.

Thirsty Sword Lesbians: Kräver ingen vidare beskrivning.

Beep: Ett ledset spel om mech-piloter.

Sword Dream Game jam som är typ queer marxistiska OSR rörelsen har också sitt hem där. Du vill spela motherfucking Trophy om du någonsin älskat OSR.

Den nya plattformen har just nu mest folket som ser rollspel främst som konst där så saker är massivt estetiska och ibland bra. Men ville du hänga med i den nya trenden är det här ställer att vara på. The Gauntlet podcasten/community har pratar mycket om sakerna där.

kloptok

Pensionerad astrolog
Ja, många OSR-skapare verkar gravitera mer och mer åt itch.io. Jag tror en stor anledning är att man får behålla mer av säljpriset själv (DriveThru tar en högra andel) och att (som det verkar för mig) man har lite mer frihet som skapare. Sedan känns sidan i allmänhet lite mer indie och alternativ, vilket många säkert lockas av också. Än så länge verkar de flesta dock publicera sina grejer både på DriveThru och itch.

Det är ju från början en datorspelssida vad jag förstår, och fysiska produkter verkar lite krångligare att sälja där, med lite sämre stöd på butikssidan. Om jag fattat saken rätt, kan man bara kan lägga till fysiska produkter som extra "rewards" när man säljer pdf:er, och måste då ändå höra av sig själv till de som köper för att få tag i address och liknande.

Dimfrost

Special Circumstances
God45;n334058 said:
Sword Dream Game jam som är typ queer marxistiska OSR rörelsen har också sitt hem där. Du vill spela motherfucking Trophy om du någonsin älskat OSR.
Att söka på Trophy på sidan verkar inte ge något bra resultat. Har du en länk?

God45

#PrayersForBahakan
Dimfrost;n334112 said:
Att söka på Trophy på sidan verkar inte ge något bra resultat. Har du en länk?
Bara för det hittar jag inte det på Itchio. Men var 100 på att det var där. Det finns här dock: https://trophyrpg.com/