Nekromanti It's baaaaaad jooooke Fridaaaaaaay!

Feuflux

omjonasson.se
Re: It's baaaaaad jooooke Saturday!

- I like that Einstein guy. He's a fuckin genius.
- I like his wife better. She's fuckin a genius.

Okej, det är kanske inte ett skämt riktigt... men det dök upp i mitt huvud och jag visste inte var jag skulle göra av det.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Etniska skämt inom Sveriges gränser

Regionsetniska vitsar är förstås inte lika bra om man inte drar dom på dialekt, men here's a try:

En journalist var i Gällivare för att intervjua den lokala ungdomen om dess fritidssysselsättningar.
— Nå, jag vet int' om vi har så mycke sånt, men ibland leker vi garderopsleken.
— Garderobsleken? Frågade journalisten.
— Jo, man sätter sig några grappar runt ett bord, och så tar man och dricker lite prännvin, och sen går en av grapparna in i en garderop och så ska dom andra gissa vem som är i garderopen.
*Bada-pschh*

— Och man kan leka den på två också.
— Jaså?
— Jo, då sätter man sig två grappar runt ett bord, och så tar man och dricker lite prännvin, och sen går den ene in i garderopen och så ska den andre gissa vem som är i garderopen.
*bada-pschh*

— Och man kan leka den ensam också.
— Verkligen?
— Jo, då tar man och sätter sig vid ett bord, och så tar man och dricker lite prännvin, och sen ska man gissa om man är i eller utanför garderopen.
*Bada-pschh*

Sen har vi ju den om Överkalixbon som varit på gangsterfilm: "Och det lät raaaa-taaaa-taaaa-taaaa-taaaa... fast fortare", men den funkar verkligen inte i text :gremtongue:

/Dnalor

Man Mountainman

Storsvagåret
Mina kompisar på mellanstadiet hade en knack för att hitta på fullständigt värdelösa och nonsensartade "alla barnen"-rim:

Alla barnen tittade på teve, utom Lars, för han hade en garderob
Alla barnen var ute och sprang, utom Petter, för han hade stukat foten
Alla barnen spelade fotboll, utom Jörgen, för han spelade inte fotboll

Några var lite mer sofistikerade metavitsar som drev med själva strukturen hos ett "alla barnen"-rim — men fortfarande rätt värdelösa:

Alla barnen simmade i bassängen, utom Lotten, för hon... låg längst ner i bassängen
Alla barnen såg på när telefonkiosken sprängdes, utom Inga, för hon... höll på att slå ett samtal

/Dnalor

Dewil

Skrivbordsgeneral
Åsså min favoritlimerick!

Denna limerick var tryckt på en urgammal reklamaffisch för IBM-skrivmaskiner (ca 1980?) som satt uppe i en av våra datasalar på universitetet. Min sorts humor, helt klart.

En misskänd poet ifrån Prag
gav ut dikter på eget förlag
Men han blev så besviken
för den stora publiken
tyckte inte om orimmade dikter.

Dewil