Efter att ha läst Antony Beevors utmärkta böcker om Stalingrad och Berlin så har inspirationen gripit mig. Jag har bestämmt mig för att knacka ner ett konventäventyr som utspelar sig i antingen Ostpreussen eller Hinterpommern vid krigsslutet då de hämndtörstiga ryssarna drar fram. Vi snackar inte Kellys hjältar här inte utan hård, kall smutsrealism. Rollpersonerna kommer att tillhöra den ryska sidanm. Tanken är att det ska vara lika mycket en historielektion som ett äventyr. Rollpersonsgruppen ska bestå av en judisk f.d propagandaofficer, en allvarligt störd prickskytt, en erfaren brottsling och en polack som tidigare varit krigsfånge och tvångsarbetare hos tyskarna. De ska färdas till ett litet samhälle som belägras av en rysk styrka, med nya order till befälhavaren. Under resan dit ska de verkligen få uppleva vilket helvete den tidigare så lugna landsbygden har förvandlats till. Regelsystemet kommer antagligen att vara Neotech. Jag är intresserad av all användbar information. Vilka vapen de kan tänkas, kända ryska ord man kan slänga in, vilken utrustning soldaterna hade osv.