Nekromanti Järnringens forum, vilka var där? Vad minns ni?

Fjodor Pollett

Swordsman
Måns;n157697 said:
Tyvärr inte det mesta, men en liten del åtminstone.
Du har rätt, tyvärr. Jag bara kikade in och klickade runt lite och allt verkade fungera men vid en närmare granskning fattas mycket.
Jag vill minnas att det var prat om att hela forumet fanns arkiverat på någons hårddisk men jag minns inte i vilket sammanhang det nämndes. Tror det var kopplat till Fria Ligan på något sätt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag var där, såklart. Jag reggade mig tidigt och var jävligt motvals. Det var mina formativa år... Eller ja, man kan väl säga att jag var en jävla idiot. Det kan man väl för all del tycka att jag är numera också, men jag var det extra mycket då. Jag var superpretentiös och elitistisk i min rollspelssmak och jag var djupt övertygad om att Mutant mått bättre utan ordvitsar, med mer fablernas värld fast med radioaktivitet och olja. Jag uppfattade M:UA lite som Stefan & Krister i postapokalypsen, och det var inte alls den riktning jag ville se.

Över 10k inlägg blev det; jag fick välja min egen titel (där fick man nämligen inte välja normalt sett, utan antal inlägg gav titeln). Jag valde "gnällpretto", och det säger väl ungefär allt.

Jag hade, vad jag vet, flest inlägg av alla på Järnringens forum. Trots att jag aldrig faktiskt spelade M:UA.

Om ni tycker att jag är dryg och dum i huvudet nu skulle ni sett mig då...

Max Raven

T12-kultist
Jag var där, vill minnas jag kallade mig Max Räven (fast först Max Raven). Var inte superaktiv vad jag minns. Osäker på om jag seglade iväg till omegaproject eller från omegaproject till Järnringens forum eller om det alternerade en del.

Var mest på Mutant- och offtopic-forumen, vad jag minns.

Sapient

Swashbuckler
Jag reggade mig där, efter att ha köpt M:UA (på SF-bokhandeln), någon gång. Jag vill minnas att jag ägnade nån halvtimme åt att kika runt i forumet för att se vad det var för ställe - och sedan återkom jag aldrig.

Inte för att det var dåligt, men jag hade ju liksom ingen annan koppling till spelet. Jag har aldrig spelat M:UA, utan köpte det "för att hålla koll" så att säga. (Av samma orsak som jag köpte en av DoD-versionerna som RM gav ut, som jag heller aldrig spelat...)

Mest sannolikt var mitt nick samma som här, för det är det jag brukat använda överallt om det inte varit upptaget, ända sedan Internet var ungt och "Usenet Newsgroups" var det stora... :)

CapnZapp

Myrmidon
krank;n157752 said:
Jag valde "gnällpretto", och det säger väl ungefär allt.
Tycker faktiskt det faktum du valt "pompös besserwisser" nu säger ännu mer.

Alltså att ditt ordförråd blivit bättre =)

CapnZapp

Myrmidon
Måns;n157698 said:
Det var väl innan kaptenstiteln? Eller? Zapp bara, rätt oc slätt?
Jag är Zapp och CapnZapp lite huller om buller, ja.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
CapnZapp;n158262 said:
Tycker faktiskt det faktum du valt "pompös besserwisser" nu säger ännu mer.

Alltså att ditt ordförråd blivit bättre =)

OT: Just "pompös besserwisser" kan jag faktiskt inte ta någon creds för. Precis som "Kung Starke den Störste" är det något jag blivit kallad av någon på forumet. "Gnällpretto" var däremot mitt eget påfund, om jag minns rätt.

Balefire_storm

Veteran
Var där, men minns inte om jag hade någon variation på mitt nuvvarnade nick eller om det var något annat.
Var mest där och läste, men gjorde något inlägg om att göra en inofficiell "Den grå döden" (från Mutant 1) till Mutant UA.
Kom dessvärre aldrig någonstans med det.