Nekromanti Järnringens nyheter...

chrull

Stockholm Kartell
Nu har järnringen meddelat anledningar till varför lanseringsplanen förändras. Varför de skjuter upp sakerna dvs.

Jag kan bara hoppas att den av dem som "dragit på sig en allvarlig sjukdom" kommer att klara sig bra.

Men vad som är mer spännande i deras info är det här:
<blockquote><font class="small">Citat www.mutant.nu:</font><hr />
Till sist också ett litet PS. Utöver Mutant kommer vi inom kort också att bredda Järnringens verksamhet och lansera en ny rollspelsrelaterad produktlinje som säkerligen kommer att glädja många utav er. Mer om denna inom kort. [/quote]

Vad kan det vara? är det en ny nyrelase? Är det något nytt?

Om det är något helt nytt är det löjligt att gissa... Om ingen här har mer info dvs. Men om det är en nyrelease... vad tror ni? vad vill ni se?

chrull - nyfiken som fan.

Eksem

Champion
En nyversion av Mutant 2089, så att vi kan kalla det spelet för Nya Mutant igen?

chrull

Stockholm Kartell
skulle lösa många problem [nt]

NT = No Text (Ingen text)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det är kul att de är så ärliga mot sina fans. Men det är irriterande när de ger en massa kryptiska ledtrådar. Nu kommer jag att lägga en massa onödig energi på att försöka klura ut vad deras nya rollspel kommer att vara för något. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Umm.. Steampunk? Funkig fantasy? Damnit! Jag vet inte!
Men det måste vara något med mutants charm iallafall, eftersom det är Järnringen (Alltså, hallå duuuh) och de är säkra på att vi kommer gilla det.

Mutant Chronicles då? :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Mutant Chronicles då
Ja, det skulle jag gärna se! MC äger!

Alltså allvarligt. Jag fattar att du skämtade men MC är faktiskt ett riktigt roligt rollspel, de kan väl kanske modda vissa regler och så visst, men annar skulle jag gärna se det i nytryck.

MVH
Balderk

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kanske, kanske

Mutant Chronicles d20!

Nä...

Chock!

Nä...

Synnibarr på svenska!

Nä...

Ööööh... vad jag verkligen skulle vilja se är nått pulp-spel, typ Adventure eller Indiana Jones, med Järnringens sköna känsla.

Eller så kanske det är Mutant-figurer? Eller Mutant-figurspel?

M. (gissar vilt)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tråkigt att höra det där med sjukdomen. Hoppas verkligen att denne tillfrisknar snart.

Angående vad det nya kan vara.
De sakerna som jag kom att tänka på först utan närmare fundering var Kult, Chock eller Mutant Chronicles. Jag skulle vilja se alla tre i nytryck faktiskt. Vi får se vad framtiden har att ge. Jag tror i vilket fall de kommer göra något bra av det med.

Troberg

Sinister eater
Nu kommer jag att lägga en massa onödig energi på att försöka klura ut vad deras nya rollspel kommer att vara för något.
En sak som alla tycks ha missat är att de inte skriver rollspel, de skriver rollspelsrelaterad produktlinje.

Det kan tex innebära M:UA som datorspel eller som brädspel/kortspel.

Jag tror inte att man skulle valt den formuleringen om man bara avsåg att göra ett rollspel.

Dimfrost

Special Circumstances
Steampunk och funkig fantasy har vi väl tillräckligt av här på forumet, men tyvärr är väl inte den fascinationen lika utbredd i andra kretsar... Att Järnringen skulle satsa på en annan Mutant-miljö (som Chronicles eller Nya Mutant) tycker jag känns väldigt otroligt (men Chronicles borde verkligen fräschas upp, som vi har diskuterats tidigare). Något Adventure!-aktigt skulle också vara väldigt tufft. Eller varför inte efter katastrofen-SF med antigravskepp, utomjordingar och en hotande istid i Sydamerika på 5400-talet? :gremwink:

Mer seriöst tror jag Troberg har rätt. Det verkar skumt att de skulle uttrycka sig så som de gjort om det verkligen gällde ett nytt rollspel.

/Dimfrost

Storuggla

Champion
Olyckskorpen kraxar...

"En sak som alla tycks ha missat är att de inte skriver rollspel, de skriver rollspelsrelaterad produktlinje."

Det hajjade jag till på också. Hade de gjort ett rollspel hade de nog inte nyttjat ordet "relaterad" alls. Så nu stpr det i mina ögon och väger mellan Pyrisamlarkortspelet, Hindenburg tennfigursspelet (streetfight med tennfigurer) eller Mutant UA noveller.
Oavsett vilket påtar jag mig rollen som olycksuggla och hoar illabådande om skolager, Targets figurslagsspel och hur usel gaming fiction egentligen är.

Storuggla, målar sig svart

Nightowl

Champion
Re: Olyckskorpen kraxar...

Storuggla, målar sig svart
Negur!

En samling Mutant-skins till Streetfighter så man kan byta ut World Warriors mot diverse män och mutanter vore väl ganska spiff?

Erik, noterar att Western inte gått under trots tennfigursexperiment

Storuggla

Champion
Re: Olyckskorpen kraxar...

"En samling Mutant-skins till Streetfighter så man kan byta ut World Warriors mot diverse män och mutanter vore väl ganska spiff?"

Visst vore det monkey fun att ha tennfiggisar att leka med och ha regler för det, men jag fruktar att det skulle ta fokuset från rollspelet och sabba utgivningen av rollspelssupplementen totalt, som det hände för Privateer Press och deras härke till tennfiggisar. Och Iron Kingdoms som var så bra också :gremsmirk:

Storuggla, gringo