Raaaaaah! Jag har inte råd!
Nu får tamejfan alla bra rollspelsproducenter ta och lugna ner sig lite! Snart kommer Göborg och Hindenburg, min älskade till Mutant, och det är liksom 500 spänn (250 resp. 350 är inte omöjligt), och sen Coriolis med massa splatbooks? Fyfan, jag hörde någonting kvida på golvet och jag tror det var min plånka.
I övrigt: Det hade faktiskt inte alls skadat, till skillnad från vad äggen på forumet tycker, om generationsskeppet faktiskt kom från jorden och faktiskt var de människor som flytt katastrofen vi spelar efter i Mutant (jag tror den där meningen är korrekt, om än fuckad).
Det hade inte förstört något av stämningen alls, folket på skeppet känner ju inte till något av djurmutanterna eller efterkatastrofenvärlden på jorden och den enda anknytningen blir ju i saker som inte påverkar spelet. Cameos och åsyftningar är ju inget Järnringen skyggat för tidigare, så... Huvudsaken för min del är att systemet blir bra, jag är hjärtligt trött på BRP-derivat och Mutants största svaghet var just systemet även om det inte på något sätt är dåligt.