Nekromanti Jävlar vad jag njuter...

Maggan

Swordsman
Jag var inne och kikade på neogames.se för att se hur det fortskrider med Offensiv. När jag kolade antalet sidor insåg jag det: Den kan komma att bli lika tjock som 55,5% av grundboken. Dvs, mer än hälften av grundbokens tjocklek! Det innebär också att den kommer bli dubbelt så fet än vad de kommande modulerna är planerade att bli!
Och vem bryr sig om det kan komma att medföra en stigning i priset?

Är det inte värt att vänta ibland ändå? /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

smaffy

Hero
joo..
det är väll bra. hursomhellst skulle säkert mina polare köpa den hur jävla kass den än kommer bli.. och dessutom skaffa dubbla, eller trippla exemplar av den. precis som alla andra neogames-böcker.. (ett par har vi visst fem, sex exemplar av.. och jag skämtar inte! eongrundboken har vi SJU, upprepar, S-J-U stycken av..!)

..men när allt kommer kring, vem bryr sig om hundra år? kanske inte ens nån som bryr sig nu =o&

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Blah.

Får jag fråga hur nödvändigt är det att ha sju exemplar av Eonboken? Två kan jag tänka mig, med en som reserv, men sju!? Det låter väldigt överdrivet? Eller är ni väldigt många i gruppen? Själv har vi två exemplar av Viking-boken, och jag anser att det är väldigt onödigt.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Maggan

Swordsman
Dubbletter [ot]

I våran spelgrupp så har vi många dubbletter av "Drakar & Demoner: Chronopia", bl.a. av grundboken och ett antal moduler. Men det är bara för att vi från början egentligen var två grupper (skulle man väll kunna säga)... I övrigt är det ju nästan helt onödigt att ha två av samma sort. När en i våran spelgrupp fick Eon-grundboken i födelsedagspresent (vilken en annan i våran grupp redan har) så bytte han in den mot moduler (eller nått liknande) till samma spel istället. Det var smart gjort tycker jag...

->>Magnus<<-

Absimiliard

Veteran
sju...
fan vi har ju bara 2, nu måste vi köpa fler ju... /images/icons/wink.gif

"Den som har mest prylar(eon regelböker) när han dör vinner."

Sharaton

Veteran
"Den som har mest prylar(eon regelböker) när han dör vinner."

Äh, typiskt. Nu måste jag börja köpa dubletter./images/icons/smile.gif

duvan

Warrior
Angående Offensiv, så kommer nog alla Neotech spelare att köpa den. Alla har väntat på den i 6 år så nu har det blivit en pricipfråga. Jag har inte spelat rollspel på ett år uch Neotech men jag ska fanimig köpa denna bok när den kommer, alltså en jäkla principfråga :)

Krellh

Warrior
Re: Blah.

Tja...själv sitter jag med åtminstone 5 ex av Eon i bokhyllan. Två av dom är deluxe-versioner, och den ena av dessa tillhör den _extremt_ begränsade upplaga som faktiskt har mjuka pärmar ;-)

Men jag har upptäckt att det är förbaskat bra att ha så många ex av regelboken när exempelvis 5 personer ska göra rollpersoner samtidigt :)

/Tobbe

Maggan

Swordsman
Jag förstår vad du menar...

Jag tror också att dom flesta (fler än 90%) av alla Neotech-spelgrupper och/eller -spelledare där ute kommer lägga beslag på den direkt den kommer. Man kanske får va beredd på att vänta ÄNNU längre i värsta falll (om den kanske blir slutsåld överallt). Men man borde väll iofs kunna köpa den lätt på Neogames hemsida...

->>Magnus<<-

Maggan

Swordsman
Njaa...

Som spelledare är det väll bättre att vara med och hjälpa en spelare i taget med sin karaktär. Den ska ju trotsallt bli så fulländad som SL vill att den ska vara... (Det är inte så att jag tror att spelarna FUSKAR när ni använder denna metod, men jag tycker att det blir mer seriöst om Spelledarn har ett finger med i spelet...)

->>Magnus<<-

Krellh

Warrior
Re: Njaa...

Men det tar sån snabla tid om jag ska övervaka precis allt spelarna gör. Dessutom är jag blåögd nog att lita på att dom inte myglar för mycket ;-))))

/Tobbelobbe

Big Marco

Läskig
Re: Blah.

Äh, jag har två hårdpärmsdeluxar, en mjukpärmsdeluxe (nummer 1 av 9), tre Eon I, tre Eon II samt två Eon I-boxar.

Samt två ex av alla moduler till Eon. =)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Maggan

Swordsman
Sälja då?

Är det dina privata också? Har du aldrig funderat på att lätta lite på "bördan" och sälja några billigt då? (Iofs tror jag redan våran spelgrupp har alla moduler som hittills kommit ut... eller...)

->>Magnus<<-

chrull

Stockholm Kartell
du fuskar

... hur många av dem har du betalt för? och nu vill jag inte höra nått tjafs om blod svett och tårar.. utan hur många du har KÖPT .. :o)

vi har å andra sidan tre exemplar av de tre core böckerna till d&d3 i vår spelgrupp.. tyvärr tror jag ALLA är första tryckningen... hade varit bättre med andra tryckningen..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Big Marco

Läskig
Re: Sälja då?

Jag kanske kan skiljas från en deluxe för 1500+. Det var det de låg på någon konventsaktion. =)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

hatten

Swashbuckler
Re: Ditt Lilla Kobolt *skrattar*

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Äh, jag har två hårdpärmsdeluxar, en mjukpärmsdeluxe (nummer 1 av 9), tre Eon I, tre Eon II samt två Eon I-boxar. Samt två ex av alla moduler till Eon. =)
-Marco Behrmann
-Neogames AB<p><hr></blockquote><p>DU fuskar UJ vad du fuskar.. *skrattar*
Fast OM alla har rätt att vara med och tävla så kan vi dra upp FÖRETAGET, Neogames Hur många exemplar av Neotech och Eon ligger förnärvarande i Neogames lager ?/images/icons/cool.gif Mistänker att det skulle vara hårt att tävla emot Neogames till och med för dig Marco.....

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Snow

Swashbuckler
Re: Sälja då?

Hmmm... du menar att det finns pengar att tjäna här...
ett gammalt ex står i min spelbutik (alltså där jag brukar handla). Vi kan ha auktion här, jag sticker ner och köper den... utgångsbud 800?
/images/icons/cool.gif

Snow
Dead, but still walking around