Nekromanti Jävlas Chrome med er också?

Storuggla

Champion
Ni som använder Chrome, fryser den hela jävla datorn för er med när ni besöker somliga sidor, som Frogman, klänningarna Dante länkade till i vrållådan och... öh, vilken mer var det nu, fler andra i alla fall. Chrome fryser och inget fungerar, jag kan inte röra muspekaren, byta fönster eller något. Varar i... 20-30 sekunder. Sett att man ska avaktivera en inbyggd flashplugin, vilket jag gjort men fanskapet fortsätter. Är det Disqusrelaterat? Isf, kan man blocka det?

Edit: Probelmet sker första gången jag kommer till just den sidan, efter det fungerar det bra tills jag stängt ner browsern. När jag nästa dag besöker samma sida igen, PANG DATORFRYS!

Storuggla, eller måste jag kasta ekorrar på folk

Organ

Out of time, out of mind
Det funkar problemfritt för mig. Så du måste nog börja kasta gnagare.

/Anders

chrull

Stockholm Kartell
det är antagligen shockwave flash eller något annat dumt plugin som ställer till det.

Chrome verkar då och då ha lite problem med liknande plugins. Kan alltid pröva att ominstallera dem.

Och har du skype-pluginnet som gör telefonnummer klickbara länkar för att ringa till med skype så slå av det. Det orsakar 1000 problem och ger inget vettigt...

MattiasLejbrink

Swordsman
chrull said:
det är antagligen shockwave flash eller något annat dumt plugin som ställer till det.

Chrome verkar då och då ha lite problem med liknande plugins. Kan alltid pröva att ominstallera dem.

Och har du skype-pluginnet som gör telefonnummer klickbara länkar för att ringa till med skype så slå av det. Det orsakar 1000 problem och ger inget vettigt...
Jag är beredd att säga att alla browser-plugins orsakar 1000 problem och ger inget vettigt :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
MattiasLejbrink said:
Jag är beredd att säga att alla browser-plugins orsakar 1000 problem och ger inget vettigt :gremsmile:
Ehm, tja, jag upplever nog att AdBlock inte bara gör något vettigt, utan att det överhuvudtaget inte går att surfa utan det pluginet.

Sen har jag också oerhört svårt att tänka mig att vara utan LastPass och Xmarks, eftersom jag byter dator (och broweser) några gånger per dag.

Beror iofs på vad man kategoriserar som "plugin" respektive "addon". Lite konstig uppdelning...

Max Raven

T12-kultist
Det händer. Sedan avinstallerade jag shockwave och flash. Chrome har sin egen variant.

Storuggla

Champion
Jag stängde av pluginen för shockwave flash och asblockade Disqus, och nu fungerar det bra och till synes felfritt. Win.

Storuggla, ta en snus som tack

Storuggla

Champion
"Du dödade min dator, din jävel! Av/på-knappen funkade inte ens, jag var tvungen att dra ut kontakten."