Fiktionslek
Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Jag har inte koll på när du var redaktör och vad du genomförde. Som policyförändring kan jag exemplifiera med att man plötsligt inte längre fick publicera skönlitterärt, rollspelsrelaterat material som "storartikel" längre. Den förändringen gjorde det väsentligt svårare för mitt spel att synas här, eftersom hela mitt spels settingmaterial är skönlitterärt. Vad gäller borttagna forum var det väl så att man tidigare fick ha flera forum till sitt spel -- här och på annat håll. När policyn ändrades arkiverades t ex mutant- och mindless gamingforumen.Dimfrost said:Är det här en kommentar av någon av de forumförändringar jag genomförde? Jag känner nämligen inte igen mig. De forum som stängdes var de vars skapare inte ville ha det officiella forumet här. Inget skedde mot någons vilja. Tvärtom skulle jag vilja hävda att jag, i och med hedersmoderatorsystemet, gjorde en ansats att knyta de officiella forumen närmare till webbplatsen. Så: exempel, tack.
(Observera även att jag inte har skrivit några recensioner i Fenix i det senaste numret. Jag väntar på din artikel som visar hur kritik ska gå till. )
Men exemplen är inte viktiga här, för det är ändå ett faktum att man som spelskapare är helt utan inflytande på och ovetande om de beslut som fattas runt spelets existens på wrnu. Det är detta jag helt sonika konstaterar, snarare än att kritisera några specifika policyförändringar (det har jag redan gjort till berörda redaktörer utan någon som helst effekt.)
Vad slutligen gäller att du hållit dig från recensioner i Fenix var ju vår deal att du inte skulle skriva trista recensioner, men jag antar att total avhållsamhet kanske är det allra bästa. Fortsätt så, så ska jag hålla min del av löftet . (För den intresserade finns dealen här: http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...p;o=93&vc=1 )
Hälsar
Christian