Just nu vill jag helst spela då jag största delen av min aktiva tid som rollspelare varit spelledare. Jag är ganska flexibel till hur ofta men helst minst en gång i månaden, gärna oftare än så, skulle inte ha några problem med en gång i veckan till exempel.
Vilken typ av rollspelare jag är också väldigt flexibelt, det beror väldigt mycket på hur gruppen jag spelar med är och vad inriktningen av rollspelet gäller. Som i D&D då det ofta är fokus på dungeon crawls brukar jag sätta mer fokus på regelsystemet och vad jag kan göra för att vinna medan jag i till exempel World of Darkness fokuserar helt på rollspel då det generellt sett är en mycket mer storyfokuserad setting. Sen beror det självfallet på vad spelledaren väljer att göra för kampanj med, men jag vill gärna ha en kampanj där jag som spelare påverkar och inte känner att jag är på en räls, vilket jag gjort alldeles för mycket i de två senaste grupper jag spelat i.
Sedan kan jag vara lite jobbig när det gäller regler då jag gärna följer och dubbelkollar regler men jag håller mig till regeln att SL har rätt, så även om jag skulle påpeka en regel och SL ändå säger nej så är det inte mer än så. Jag sätter mig aldrig på tvären bara för att reglerna säger något, jag har inget emot att böja på reglerna.
Jag har inget emot att man fudgear med tärningar om det är så SL vill göra det, har själv gjort det ibland men ytterst sällan och väldigt varierande i fallen. Jag har aldrig räddat någon från döden genom att fudgea men jag kan hjälpa storyn föras vidare genom en fudge ibland om spelarna sitter fast på något som egentligen är helt överflödigt till exempel.
Jag har inget emot mycket regler men då förväntar jag mig att iaf SL kan reglerna väl om man spelar typ Shadowrun, men jag föredrar ett system som är mer riktat mot storytelling.
Blev lite långt här, men hoppas jag fick med det mesta!
TL;DR, Jag är ganska flexibel, föredrar att rollspela och har helst mycket story över regler.