Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho
Jag har inte heller så stor tillit till rikskrim, men även om jag inte vet om det var just sandrateenmodel jag laddade ner (jag har av förståeliga själ inte kvar filerna - och känner mig inte direkt sugen på att ladda ner dem igen) så var det just några sådana NAMNmodel-sidor jag laddade ner som visade sig vara erotiska bilder på barn. Inte "modeller som ser unga ut" (som exempelvis Jordan Capri), utan definitivt
barn.
Som andra sagt, om det som finns på TPB är barnporr, då får vi nog blocka google också.
Hur stor del av materialet på TPB är
inte olagligt?
"Väldigt stor skala" tycker jag i övrigt är att snacka riktig dynga. Om inte du har en helt annan uppfattning än vad jag har angående vad som räknas som "väldigt stor" skala...
Ja, min uppfattning är:
1. "väldigt stor" är mer än man kan överskåda och räkna av att bara klicka och kolla. Med en så enkel och generisk sökning som "model" med "annat" ikryssat så tycks lungt mer än hälften av svaren på de första tio sidorna vara barnporrbilder.
2. Man anser att det fortfarande är barnporr även om det är NN (no nude - så fort det står så, då är det typ alltid fråga om barnmodeller. Ett varningstecken som jag tidigt lärde mig hålla utkick för) - om kläderna är minimala och när modellerna står i utmanande poser.
Du kanske har en mer liberal syn på barnfotografier.
Så - visst finns det risk att något faller igenom - den risken finns alltid. Hur mycket är det som faller igenom Googles försök till begränsning? Som sagt, jämför med andra söksidor.
Ja, då är The Pirate Bay klart värst. Jag söker aktivt efter småbröstade, ungdomliga porrmodeller (såsom Jordan Capri - eftersom det är min kopp te), och det går utmärkt att använda sökord som "teen", "petite" och till och med "lolita" på andra sökmotorer utan att råka ut för barnporr. Man hamnar istället hos lightspeed, nastyagirl, kristina fey, m.m. The good stuff.
På TPB är det inte lönt att ens försöka, eftersom andelen barnmodeller är så överväldigande. Ingen annan vanlig söktjänst kommer ens i närheten. Det är typ bara där jag blivit bränd. På andra plats kommer program såsom Bearshare, men inte ens med en sådan programvara är barnporren så lättåtkomlig såsom den är på Piratebay.
Det hela framstår fortfarande som fruktansvärt kasst, och verkar likförbannat mest vara snutens sätt att försöka få bukt med "fildelarpacket". pedofilanklagelserna känns mest som ett svepskäl.
Det är klart det är, och ett tacksamt sådant också, eftersom Piratebay inte gör ett piss för att rensa bort skiten. Vilket ger en bitter eftersmak i min mun. För jag
vill tycka om fildelarfrontfigurerna och se dem som någon sorts Robin Hood-hjältar, men när man väl inser vilka äckel det är som står bakom den här typen av sidor så framstår hela fildelarhobbyn som en extremt naiv folkrörelse.
Försvara inte sidan. Den och dess ägare är definitivt kräk, och de gör alla fildelare en otjänst genom att finnas kvar - tills de börjar rensa upp bland pedofilerna och barnporren.
---
Men jag erkänner att jag är jävig i frågan, eftersom jag vill kunna ladda ner bilder på den typ av tjejer jag gillar - vilket jag inte längre gör på TPB; eftersom det är meningslöst så länge som pedofilmaterialet utgör så stor del av de porrlänkar jag eventuellt skulle kunnat vara intresserad av.