Nekromanti Jag är bara budbäraren!

Storuggla

Champion
Låt mig börja med att jubla över att forumet är tillbaka med ny snabbhet till och med. Avstod från Keso hela tiden då sidan var nere i solidaritet.
Men nu ska jag peta lite på någon ansvarig här:
ICQ-blommorna? Ta en titt på dem, och se efter hu rmånga som är online. Jag är själv just nu 100% online, men blomskrället är helt i öststatsgrått när man tittar på "Vilka är inloggade"-sidan.
Alla är gråa...

Storuggla, vill ha lite färg på tillvaron och blommorna

Gardener

Champion
Blommorna är en tjänst som ICQ (eller Mirabilis kanske man ska säga, eller är det AOL nu?) tillhandahåller. Eftersom alla är gråa så kan man misstänka att deras servrar har havererat, eller så har de stängt av denna tjänst. Vanligtvis när vissa är gråa betyder det dock att den personen har valt att deras status inte ska visas på internet, en inställning man gör under Privacy-inställningarna.

Jag ska ta en titt på ICQ:s hemsidor och se efter vad de sysslar med.

Gardener

Champion
Lite efterforskning...

...har jag gjort nu, men jag hittade inget av värde. De verkar inte ha stängt av tjänsten iaf, det står inget om att de skulle ha gjort det och sidan om den finns fortfarande kvar, såväl som licensavtalet för att använda det. Däremot har jag kollat in andra sidor som använder tjänsten och det är lika dött där. Så antagligen är det något tillfälligt strul hos ICQ Inc som orskar att man inte kan se någons status för tillfället.

Storuggla

Champion
Där ser man på. Man får tacka för svaret! ^_^

Vanligtvis när vissa är gråa betyder det dock att den personen har valt att deras status inte ska visas på internet, en inställning man gör under Privacy-inställningarna.

... vad ska de då ha ICQ till? o.o;;

Storuggla, har en sorgligt kort kontaktlista på sin ICQ

Gardener

Champion
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr><p>Vanligtvis när vissa är gråa betyder det dock att den personen har valt att deras status inte ska visas på internet, en inställning man gör under Privacy-inställningarna.

... vad ska de då ha ICQ till? o.o;;<p><hr></blockquote><p>

Ja, det kan man ju undra. =]

Jag antar att du åsyftar att jag skrev internet istf webben, vilket jag borde ha skrivit och som är det korrekta. Den inställningen jag åsyftar är alltså så att ens status inte visas offentligt på webbsidor, men statusen visas fortfarande i andras icq:er. Vill man slå av det måste man ju göra sig invisible eller liknande.