Nekromanti jag är inte ett dugg...

Jabub

Veteran
insat i det här med neotech men lite nyfiken på det så kan nån förklara hur man gör sjölv tycker jag det värkar lite :zeppelinare:

fusk

Warrior
Hur man gör? Ja, reglerna är samma som Eon...
Världen är lite Cyberpunk, lite Techno-thriller och lite annat också förmodligen.

Följdaktligen är det man brukar göra en hel massa våld med en massa fräsig utrustning mot en massa ondskefulla företag.

ripperdoc

Myrmidon
Jo är man bombad så är man...
Trist nog kan detta kan uppfattas som personangrepp vilket vi inte accepterar på forumet. Vill man skämta så gör du säkrast i att infoga ett par smileys.

/RipperDoc - modererar.. kommentarer på detta skickas via PM

Bastardo

Swordsman
Har du spelet redan eller funderar du på att köpa det?

Om du inte har Neotech redan så rekommenderar jag att du väntar tills nästa utgåva, än bara kallat "NX" på neogames arbetsbord.
Jag gillar nuvarande Neotech skarpt. Problemet som många uppenbarligen ser med spelet är att regelsystemet är hyfsat komplext, tungrott och svårbegripligt. Detta ser jag dock inte som något problem, då man kan välja vilka regler man vill använda sig av, respektive vilka regler som kan infogas senare då spelgruppen har vant sig med grunderna.

Spelvärlden är hyfsat enkelt utformad och rymmer stora variationer ifråga om tolkning, vilket kan iofs ses som både en för- och nackdel. Annars handlar det mycket om en slags blandning av, som Fusk inflikade, cyberpunk och högteknologisk technothriller.

Jag kan rekommendera dig Neotech, men rekommenderar samtidigt att du väntar med att köpa spelet tills NX hamnar i butikshyllorna. Som tur är har du hela detta underbara forum med gamla trådar om just Neotech, dess regelsystem och spelvärld att läsa innan du bestämmer dig :gremcool:

Rage

Veteran
Ok det var inte meningen att förolämpa någon, jag skall nog inte svara /läsa i forumet på under nattetid. jag måste ha missuppfattat frågan...

ripperdoc

Myrmidon
För att lägga till vad andra sagt - N2 är ett ganska öppet spel gällande stil och grundboken är inte särskilt inspirerande. Om du vill få den äkta Neotechkänslan skall du försöka lägga vantarna på de äldre Neotechprodukterna - Avalanche, Operation Mangala, N1-grundboken och Hardware - även om dessa kan vara svåra att få tag på. Läs även Neotech-material som finns på nätet för att få en känsla för spelet.

/RipperDoc

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, enkelt sagt så är ju N2 ett framtidsspel med allt vad det innebär..
Det är ett helschysst actionspel med mycket röj i... :gremlaugh:
Så jag kan rekomdendera att du skaffar det spelet.

/ Johan K, som inseåg att det var LÄNGE sedan som man lirade Neotch.. :gremfrown:

Nordmannen

Veteran
Når\hvis Ripperdoc får NOGO til å fungere igjen, bør du få all den informasjon du trenger.
Se også litt på Sveroks scenariobank. Sider med materiale til Cyberpunk 2020 er også brukbare (mest for SL).

Nogo: det nye Offensiv, vente, vente, vente......

Jabub

Veteran
hmmm... vet inte jag tror jag håller mig till Eon ändå (vet inte varför) men onda företag är inte min grej heldre en kraftig magiker med armer av van döda
( :gremgrin:ungrfär samma sak :p skoja :gremgrin:)
aja är man skum så är man (syftar på mig själv)