Nekromanti Jag är ljudligt lycklig

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Igår fick jag en ny ljudanläggning till min jobbdator, med bland annat en bra subwofer. Eftersom jag för det mesta har musik igång under arbetet blev jag riktigt lycklig över det förbättrade ljudet. :gremsmile: :tekopp: :zeppelinare:

Kollegorna i korridorena kanske är mindre roade när jag kör en Bach-fuga spelade på katedralorgel. :gremfrown:

PAX

Jordisk Äventyrare
Själv sitter jag i ett öppet kontorslandskap och det har blivit praxis att använda någon form av hörlurar då det tidigare var en kakafoni av P3, P4 (inte så lyckade Radio Jönlöping), Radio Match (skvalreklam 1), Radio Rix (skvalreklam 2) samt alla dessa dansbandslåtar som "de äldre" spisar. Med andra ord - en jävla störande omgivning.
Då är det skönt att plugga in hörlurarna och drunkna i all den musik jag aldrig får höra på radion samtidigt som man kan koncentrera sig på senaste layoutarbetet i Autocad.

Inte undra på att man ser rubriker i dagstidningarna som påvisar tinnitus av kontorslandskap...

Arfert

Facit
Jag har kopplat en Rega Brio-förstärkare till min dator... och 2 gamla engelska högtalare... sen har jag kopplat en Dual-skivspelare in i datorn (för att digitalisera gamla LP bland annat) via en NAD förförstärkare.

PAX

Jordisk Äventyrare
Jag skickar över en trave LPs så har du lite att göra nästa helg... :gremgrin:

PAX

Jordisk Äventyrare
Enda gången jag gjorde mig själv besväret att koppla ihop LP-spelaren med datorn var när jag inte kunde finna Caramba på CD.

solvebring

Superhero
Härligt!

Jag letar just nu jobb, och jag kan lova att vad det nu blir för arbete jag skall gå till så önskar jag minsann att jag skulle kunna sitta så, arbeta på med skön musik ringandes i öronen. Det är trevligt det, men skall ju tycka om att gå till jobbet. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
På kontoret är det webbradio och sunkiga datorhögtalare som gäller. Precis som jag vill ha det. :gremsmile: