Nekromanti Jag är med och grundar en stad. På riktigt.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Efter drygt åtta månaders förhandlingar är jag och mitt team äntligen klara. Det känns underbart. Och resultatet är hissnande. En stad för över 1,5 mdr kr.
En stad? På riktigt? Jag tycker att det ser ut som att ett arkitektkontor som ska rita ett industriområde i norra Thailand också ska konstruera en planet i Entropia.

Dewil

Rising

Vila i frid
Oj!

Att en forumit är med och grundar en stad är inte direkt något som man får läsa i parti och minut, I give you that.

Det var intressant att läsa. Jag upphör aldrig att förundras över den demografiska bredd som finns på det här forumet.

Tja... Jag vet inte riktigt vad man mer kan säga till någon som håller på och grundar en stad. Det borde finnas gratulationskort för sånt, bland alla andra varianter för födelsedagar, "du har tagit studenten!" och "krya på dig"-korten.

Rising
/mållös

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"Det var intressant att läsa. Jag upphör aldrig att förundras över den demografiska bredd som finns på det här forumet."

Ja, vi har vita manliga gymnasieelever, vita manliga högskolestudenter och vita manliga yrkesarbetande. Samt ett fåtal som inte passar in i dessa grupper.

Johan K

Gammal & dryg
Nu den obligatoriska frågan: Hur faen känns det att ro hem en sådan sak ??

/ Johan K, som skulle känna sig lätt speedad efter en sådan grej.

Big Marco

Läskig
Hur faen känns det att ro hem en sådan sak ??

Den första känslan var lättnad. Det tog åtta månader att få det hela klart, med konferenssamtal med USA, Sverige och Thailand (jag hatar tidszoner), mängder av advokater och annat folk som ville bestämma saker. Men det gick i lås.

Nu efteråt känns det mest coolt, häftigt och lätt surrealistiskt. Mitt jobb är jävligt speciellt. =)

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jamen, var är staden, och var kommer du in i bilden? Jag har läst en kurs för Ulf Ranhagen, men inte sjutton innebär det att jag har grundat Shanghai-förstaden Luodian.

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Nu efteråt känns det mest coolt, häftigt och lätt surrealistiskt. Mitt jobb är jävligt speciellt. =)
Kan tänka mig det... :gremgrin:
& ja, ditt jobb bör var speciellt. Speciellt då man lycakts snygga till sig & fixa en grej som du gjorde....

Flurtis

Hero
Jag kopplar inte riktigt. Vad är det som du är med och bygger? Vad jag förstår så är det en stad som samlar en massa företag och deras anställda, eller? Eller är det en helt vanlig stad? Berätta mer, jag är ärligt nyfiken.

//Flurtis