Nekromanti Jag är vilse...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
...i westerns miljö och undrade om det var någon som hade lust att hjälpa mig?

Jag håller på att spelleda en kampanj i Western-miljö. Det har mestadels utspelat sig i Idaho, i närheten av staden Boise, under år 1878 (i samband med Bannockindian-kriget). Hittills har gruppen funnit sig i fiktiva städer och det har då varit relativt lätt för mig att improvisera. Men nu kommer vi problemen... Karaktärerna planerar nu att lämna den platsen och först bege sig till Boise, för att sedan ta sig vidare mot New York. Nu är jag rädd att mina kunskaper om Western inte är speciellt stora och jag hoppades här att kunna få lite hjälp med följande frågor:

1) Finns det några bra sidor om stadslivet i större städer under Western-eran? Jag har försökt leta genom Western-länkarna på www.rollspel.com, men många, särskilt de intressanta, är inte online längre.

2) Någon som har en aning om var man skall leta efter stadskartor för denna tidsera? Det närmsta jag ha kommit i min sökning är en stadskarta över Boise år 1917. Lite fel i tiden. Nu är min Google-teknik erkänt dålig, så det är troligen där allt brister iofs.

3) Slutligen såg jag här tidigare på forumet att det nämnts om en New York-modul som skall komma i framtiden, vilket låter bra men inte hjälper mig alls just nu. Kanske finns det lite sakkunskaper här som kan ge mig ett svar på om det vid denna tiden fanns ett utvecklat kloaksystem i staden - och hur pass stor staden egentligen var?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag har...

...inte sett den filmen eftersom den inte haft något som intresserar mig. Antar att jag får ta och kolla in den nu. Tack för tipset och länken! :gremsmile: