Anchorman
Swashbuckler
- Joined
- 28 Apr 2012
- Messages
- 1,851
Jag har spelat Fantasy! OSG länge nu. Det är en av mina favoriter och jag rekommenderar till alla. Men nu när jag förbereder en ny lång kampanj så vill jaga ha ett system med mer djup.
Så här är en lista på vad jag vill ha och inte ha, så hoppas jag ni kan guida mig till ett system som träffar alla eller åtminstone de flesta av dem här punktern.
Vad jag vill ha:
Ett enkelt system som inte kräver att lära sig 100 olika regler.
Karaktärsskapande som går fort (ok om det är intressanta val som man funderar på ett tag men när man bestämt sig så ska det gå fort att skriva ner)
Ska vara lätt att spela online ( så inga minis eller system överdrivet beroende av avstånd.)
Kul tärningar, jag vill använda min samling. Inte bara T6 tack
Karaktärer som blir väldigt olika. Tänk lärd man, tjuv, riddare etc.
Stöd för rena kunskapsgrejer såsom språk etc
Vapen som känns olika, inte bara +1 i skada jämfört med nåt annat
Val i strid men inte för matematiskt. Men det ska finnas mer än "Jag attackerar"
Magiker ska INTE vara op
Vad jag INTE vill ha:
Massa böcker som man måste läsa igenom.
Leveling system (karaktärer ska bli bättre men inte som i D&D
Överdrivet seriöst och realistiskt. Det ska vara rule of cool och balanserat
Kampanjer och sådant skriver jag själv så regler är det viktiga.
Vad är detta för system?
Så här är en lista på vad jag vill ha och inte ha, så hoppas jag ni kan guida mig till ett system som träffar alla eller åtminstone de flesta av dem här punktern.
Vad jag vill ha:
Ett enkelt system som inte kräver att lära sig 100 olika regler.
Karaktärsskapande som går fort (ok om det är intressanta val som man funderar på ett tag men när man bestämt sig så ska det gå fort att skriva ner)
Ska vara lätt att spela online ( så inga minis eller system överdrivet beroende av avstånd.)
Kul tärningar, jag vill använda min samling. Inte bara T6 tack
Karaktärer som blir väldigt olika. Tänk lärd man, tjuv, riddare etc.
Stöd för rena kunskapsgrejer såsom språk etc
Vapen som känns olika, inte bara +1 i skada jämfört med nåt annat
Val i strid men inte för matematiskt. Men det ska finnas mer än "Jag attackerar"
Magiker ska INTE vara op
Vad jag INTE vill ha:
Massa böcker som man måste läsa igenom.
Leveling system (karaktärer ska bli bättre men inte som i D&D
Överdrivet seriöst och realistiskt. Det ska vara rule of cool och balanserat
Kampanjer och sådant skriver jag själv så regler är det viktiga.
Vad är detta för system?