Nekromanti Jag behöver hjälp & tips!

Lightshy

Hero
Både Fantasy & Svärdets sång är 2 spel som skulle funka för mig att köra eftersom jag är bekant med dom.
Men som jag nämnt tidigare funderar jag på om det passar att köra ett fantasyspel till när det ändå ska spelas D&D 5. Därför funderar jag på Tales from the Loop eller Superhjältar.
Då visar vi att det finns då mycket mer att spela om man vill.

luddwig

Lawful evil
Det är en god tanke att visa att det finns variation bland rollspelen, både världsmässigt och regelmässigt. Så inte fantasy och inte ett spel med mycket regler. Som kontrast låter då både Tales from the Loop och Handbok för superhjältar som bra alternativ, fast jag har ingen närmare koll på något av dom. Andra alternativ skulle kunna vara Sci-Fi! OSG (fast jag kan inte komma ihåg att jag sett några äventyr till det), Rad-Hack eller Cyber M/77 (och Dödsmatch 2000, om du inte har kanske Wilhelm kan sponsra med en gratis pdf för ett gott syfte).

Lightshy

Hero
luddwig;n332456 said:
Det är en god tanke att visa att det finns variation bland rollspelen, både världsmässigt och regelmässigt. Så inte fantasy och inte ett spel med mycket regler. Som kontrast låter då både Tales from the Loop och Handbok för superhjältar som bra alternativ, fast jag har ingen närmare koll på något av dom. Andra alternativ skulle kunna vara Sci-Fi! OSG (fast jag kan inte komma ihåg att jag sett några äventyr till det), Rad-Hack eller Cyber M/77 (och Dödsmatch 2000, om du inte har kanske Wilhelm kan sponsra med en gratis pdf för ett gott syfte).
Dödsmatch 2000!!!
Där kom den! Så får det bli!

PS. Jag har allt hemma!

luddwig

Lawful evil
Lightshy;n332457 said:
Dödsmatch 2000!!!
Där kom den! Så får det bli!

PS. Jag har allt hemma!
Låter helt perfekt. Det är något annat är fantasy men fortfarande lätt att förklara, enkla regler samt ett spännande äventyr med färdiga rollpersoner i.