Nekromanti jag blir galen

Freelancer

Warrior
Re: Kartan med den nya ön

Är det den lilla ön i Stormarnas hav, som det står piratön under??
Det är ett väldigt bra ställe för en ö full med pirater, ty det är svårt att ta sig förbi stormarnas hav. Det är nog inte många som försöker ta sig dit, och om Rp:erna ska ta sig därifrån, exempelvis fly, så ska dom nog vara jävligt bra sjömän.

DAKRilla

Hero

Ön kom dock lite tvärt på det där djupa området (mörkblåa).

Freelancer

Warrior

Det mörka området visar inget grund eller ngt sådant va???
Det representerar väl väldigt djupt eller ngt...
eller???

Sereg_UBBT

Swashbuckler

Den mörkare blå färgen visar självklart havsdjupet, så helt omöjligt är det väl inte att placera en ö på det sättet du har gjort.

Men varför använder du inte någon av öarna i Övärlden som pirat-ö? Om du inte har sett den pergamentsliknande kartan som finns med i Spelarens Handbok tycker jag du skall ta en titt på den. Den visar Övärlden, med de största öarna namngivna (Yol, Lamar, Moran, Tientu (och Sinadera och Pelan som jag antar tillhör Övärlden)). På kartan syns också en ö(grupp) som heter Therne som är belägen söderöver ifrån din piratö räknat, och vid kanten ungefär på den kartan du har modifierat.

Freelancer

Warrior
Re:Hur är det med Stormarnas hav??

Är det inte så att det är väldigt stormigt där?
Finns väl inte många sjömän som vill segla i dom vattnen?
Visst det är kul att segla i hög sjö, men inte i sån sjö det borde vara där.

Om jag säger så här jag har varken regelbok, spelledarskärm eller någon modul allt sådant tillhör en vän som bor 10 mil här i från. Vanligtvis brukar jag vara RP men för tillfället ska jag vara SP. Så jag har ingen tillgång till något. Me jag hann kolla på kartan och lite mer i går när vi hade spel möte. (jag var borta tis-torsdag så jag kunde inte svara på något då).