Nekromanti Jag blir galen

Jaggernaut

Hero
Jag skäms nästan för att ta upp det här :gremblush: men jag vill veta hur mycket utmattning man får av att springa en runda och hur mycket man får av att spurta en runda.

Jag har letat i grundböckerna (alla tre) men hittar inget riktig. Vilket i och för sig kan bero på att jag är otålig och vill veta så jag letar inte så noga (vilket fel alltså).

Hjalle

Swashbuckler
Jahupp!

I kapitlet Avancerad strid i Eon III (SG), i avsnittet Utmattning... Där kan man läsa att man får +1 Utmattning av att springa, och +2 av att Spurta.

Jaggernaut

Hero
Re: Jahupp!

Ja nu förstår jag. Jag missförstod det där då jag läste det. Jag tänkte att om du nu får +1 så borde det vara en grundutmattning som ökar då man springer.

Tänkte inte så mycket på det utan var upptagen med att vara irriterad över att jag inte hittade vad jag ville än fast jag hittat det :gremgrin:

Mr Jacquel

Veteran
Men vad gör man om man vill springa lite längre sträckor, jag menar.. med det där systemet skulle det bli omöjligt att springa mer än ett par minuter... Står det under marsch kanske?? får kolla upp det där.

Hjalle

Swashbuckler
Forcerad marsch tror jag faktiskt är motsvarande VingfotGimliLegolas ungefär, minus lite grann kanske. Alltså språngmarsch.

-Hjalle, hade orientering idag och sprahahaaaaaang......