Nekromanti Jag bygger en Ravenloft domän. Vill du bo i den?

God45

#PrayersForBahakan
pingas;n47248 said:
1. Högmod
2. Ja, helt mänsklig
3. Född i Ravenloft
4. Kock/kokerska
Panya Ingas är mästarens kokerska. Hon anlände ifrån en närliggande domän och kungjorde att hon är den bästa kocken i världen och att hon kan laga en delikat måltid oavsett hur vidriga ingredienserna är. Mästaren av domänen tyckt det här lät som en kvälls underhållning och bjöd in till en stor middag som Ingas skulle laga maten för. Hon tillhandahöll sedan Ingas med endast de vidrigaste av ingredienser, ruttna hundkroppar, rester av mästarens mänskliga testpersoner, sur mjölk, krossade skadedjur och grovkornig senap. Ingas levererade en fantastisk festmåltid som gjorde alla mästarens gäster hänförda av de otroliga smakerna. Sedan dess har Ingas arbetet i mästarens kök, så tänk på det oavsett hur god maten du bjuds på är hos mästaren är...

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n47259 said:
Vilken synd/fruktansvärt personlighetsdrag delar du med din Ravenloft karaktär?
Vi ser oss båda lite grann som lustigkurrar, och skrattar ofta högt åt våra egna skämt. Att nån som vi, som inte ens jobbar med humor kan knäcka ur sig sånt här material, liksom.

Är du helt mänsklig?
halvalv

Är du född i Ravenloft eller kommer du ifrån en annan värld? I så fall vilken?
Kommer från Forgotten Realms, var med i ett legoknektskomapni som kom in i ravenloft av misstag/blev dit lurade för en handfull år sen. Det finns fortfarande ett par stycken andra kvar från kompaniet.

Vad jobbar du med?
tandläkare/frissör/fältskär. Kan även tatuera och en del annan kropsmodifiering men det verkar inte vara så poppis i Ravenloft.
Joakim är en av de få öppet icke-mänskliga invånarna i den lilla byn. Hans lilla grupp av legosoldater drogs in i dimman för ett bra tag sedan och medan de har dragit vidare eller dött av ålder så har han bosatt sig i den lilla byn där folk är i behov av hans talanger. Joakim är oftast killen längst bak i folkmassor som skriker ut något roligt när saker riskerar att bli för allvarliga även om han vid tillfällen har visat sig vara fruktansvärt brutal både med ett svärd och en rakkniv när någon har hotat honom. För ja, det händer att genomresande ger sig på halv-alven på grund av hans ras men än så länge är det de som slutat med avskurna halsar. Folket i byn har kommit att acceptera Joakim. Delvis för att han varit där länge nu och visat sig vara pålitlig. Men främst för att han är en jävligt bra tandläkare. Har du haft riktig tandvärk någon gång? Alla som kan hjälpa en med det är värda att ha kvar i närheten. Övrig medicinsk kompetens är en bonus och det är hans skicklighet med att forma mustascher också. Sedan har man inte helt lärt sig att stå ut med hans tama tiger men det kommer man nog göra med tiden.

Joakim är en av de få invånarna i staden som är en tränad soldat (Ranger 3, favoured enemy Humans) och han är en möjlig rekryt till en äventyrar grupp som behöver ett extra svärd eller två.

God45

#PrayersForBahakan
Skarpskytten;n47309 said:
1. Lättja
2. Alltför
3. Ur Lützens dimmor
4. Avyttra ... Upphittade saker
Skarpskytten har fått sitt namn från det mycket avancerade skjutvapnet han har med sig i sin vagn med varor av blandad legalitet och för hans skicklighet med det samma. Han är inte bofast i staden utan är en av de ovanliga individer som inte verkar ha några problem med att resa genom dimmorna, han säger att han sett värre dimmor än så här förr när någon frågar, och smugglar och handlar därför med varor mellan olika domäner. Han fraktar också post för en billig slant och passagerare för ett jäkla rövarpris. Skarpskytten är lätt att känna igen i sin märkliga gula och blåa uniform som har blivit lagad och lappad flera gånger över åren, för hans vagt musikaliska brytning och för hans tendenser att skjuta folk i huvudet utan förvarning om de kommer för nära hans vagn utan att meddela honom först.

Skarpskytten är en mycket farlig och erfaren kämpe (Fighter 5 eller Gunslinger 5) men han är ärligt talat bara intresserad av lätta pengar och hans ovanliga förmåga att kunna resa genom dimman obehindrat gör honom rik lätt. Detta gör honom till en högst osannolik allierad.

Rhodryn

Hero

Envishet. Den kan mer eller mindre bara stoppas om jag blir, svart på vitt, motbevisad... eller om det finns en logisk, rimlig, och ostoppbar orsak, till att jag inte kan göra något jag känner för, eller införskaffa något jag vill ha.

- - -
Är du helt mänsklig?

Ja.

- - -

Vet ej (eftersom jag inte vet något om Ravenloft... och om det inte är hjälpsamt för dig, låt oss då säga ja).

- - -
Vad jobbar du med?

Vapen och rusnings smed (om det är passande för settingen... om inte, grovsmed?).

God45

#PrayersForBahakan
Rhodryn;n47770 said:

Envishet. Den kan mer eller mindre bara stoppas om jag blir, svart på vitt, motbevisad... eller om det finns en logisk, rimlig, och ostoppbar orsak, till att jag inte kan göra något jag känner för, eller införskaffa något jag vill ha.

- - -
Är du helt mänsklig?

Ja.

- - -

Vet ej (eftersom jag inte vet något om Ravenloft... och om det inte är hjälpsamt för dig, låt oss då säga ja).

- - -
Vad jobbar du med?

Vapen och rusnings smed (om det är passande för settingen... om inte, grovsmed?).
Rhodny Dhyn brukade vara byns rusnings smed tills att mästaren förbjöd tillverkningen av vapen och andra krigsmaterial i staden. Rhodny vägrade först lyda mästarens order vilket ledde till att mästarens droskkarl bröt båda hans armar och brände ner hans smedja. Rhodny tillfriskade dock snabbt och fick tillbaks den största delen av funktionen i sina armar och officiellt gick han över till vara en simpel grovsmed. Men i hemlighet smider han rustningar med extra skydd för halsen och reflektorer i hjälmarna att se igenom för att undvika hypnotiserande blickar. Äventyrare som kan få Rhodny att lita på dem har plötsligt tillgång till en potent arsenal designad för att slåss mot mörkrets slavar.