Vad räknar du som »censur eller sanktioner«?Anarchclown said:Jag blir till exempel extremt upprörd när jag hör alla former av förslag om censur eller sanktioner baserade på ”dålig stämning” […]
Vad räknar du som »censur eller sanktioner«?Anarchclown said:Jag blir till exempel extremt upprörd när jag hör alla former av förslag om censur eller sanktioner baserade på ”dålig stämning” […]
Problemet är väl att åtminstone jag tror att det mer skulle leda till mer OT i andra forum.Arfert said:Men jag skulle inte sakna OT, det tar energi från annat.
Det är faktiskt inte helt sant, krank har exempelvis påpekat saker som har gjort att jag har bytt åsikt i en del fundamentala punkter om feminisim.wilper said:Anledningen är att det ALDRIG har varit någon som bytt åsikt som en följd av de diskussionerna
Fair, point taken.Vitulv said:Och jag menar att jag bara ser en sådan tråd under Senaste Inlägg. Min poäng var således att det kanske inte kan kallas att man floodar dsolvebring said:Precis det jag menar också. Varför ska våra politiska bråk flooda senaste inlägg när vi egentligen är här för rollspelshobbyn.Vitulv said:Floodar? Jag ser bara en sådan tråd under "Senaste Inlägg".solvebring said:Zire och Telash:
Ingen (jag) har väl varit för censur? Inte jag i alla fall. Censur är galenskaper...
Jag förespråkar dock ett eget forum som inte visas i visningslistorna.
Alltså, wilper (antar jag )eller jag syftar inte på att själva diskussionerna eller bråken i sig skulle vara ett problem. Så blir det liksom men om bara folk tänker sig för och moderatorer finns där så kan man ju hålla det rätt så okej. Som i det senaste fallet. Det blev lite stökigt men det gick bra.
Det här handlar om att visningslistorna floodas med sådana tråkar när de väl tar fart. Allt annat drunknar i visningarna av de inläggen.
Av just den anledningen visas till exempel inte varulvsspelen i listorna, för det skulle dränka allt annat som folk hellre läser och som är mer väsentligt för forumet.
Kort sagt: JAG vill inte censurera, JAG vill inte har bort varken politik- eller genusdiskussioner. Jag tycker dock att det är synd att de ska flooda visningslistorna.
... Så dra inte in mig i förslag om förbud och censur. Jag föreslår bara ett eget forum som inte floodar listorna. Och jag misstänker att wilper tänker precis detsamma. Den dåliga stämningen är ju förövrigt ett faktum, och skulle man då gränsa av lite mer så kanske det inte skulle sprida sig riktigt så mycket som annars.
Fairen funktionen.
Som sagt, det går omöjligt att säga om folk har bytt åsikt eller ej som följd av en diskussion. Personligen deltar jag ofta i politiska debatter (dock inte på rollspel.nu) för jag finner det intressant och givande. Sant är att jag sällan byter åsikt baserat på vad någon annan säger, men att få ta del av andras åsikter vidgar mina vyer och ökar min förståelse för hur andra personer tänker.Svumpyn said:Håller med men samtidigt inte. På ett sätt kan vi inte veta om folk har bytt sin åsikt, det vi kan veta är att de som deltar i diskussionen inte har bytt åsikt. Men som det sägs i inlägget, skapar diskussionerna bara dålig stämning så är ditt förslag en god lösning och även jag ställer mig bakom det.
Jag kan tänka mig att flytta politiska diskussioner till ett eget forum, men jag tror att de eventuella problemen med gränsdragning om vad som är politiskt och inte förtar hela nyttan med det.wilper said:Ett förbud mot diskussioner om (IRL) politik och religion på forumet. Eller om det är för hårt, att Politik och Religion ges ett eget forum, som inte syns i Senaste inlägg.
Anledningen är att det ALDRIG har varit någon som bytt åsikt som en följd av de diskussionerna, och det enda som blir resultatet är att folk blir arga på varandra och det sprids dålig stämning.
Sådanahär kommentarer gör mig ganska överraskad, och aningen nedstämd.Eksem said:Jag skulle säga att de diskussionerna och deras påverkan på det generella forumklimatet är anledningen till att jag numera är en mycket sparsam comunnitymedlem,