För att folk ser det som ett community bland personer som delar en hobby. För att det ska vara ett riktigt community krävs det att man kan prata om andra saker än bara hobbyn ibland.solvebring said:... Och samtidigt som jag ogillar censur så vill jag också vara med Dante här.Vän av ordning said:Varför, egentligen?Poseur said:Vill man prata om [politik och liknande] så tycker jag att man ska få välja wrnu-communityn att prata om det på.
Detta är ett forum/en community tillägnad bordsrollspel (och närliggande nördintressen). Politik och religion ligger ganska långt därifrån.
För den här poängen är egentligen den vettigaste. Varför ska vi diskutera politik på ett forum där det verkligen inte hör hemma?
... För vad jag än säger om censur och inte så är jag för att forumet i stort effektiviseras.
Inte i en sådan tråd, nej. Sant. Jag vet dock att väldigt många forumiter beklagat sig i Småpraten och i trådarna om genus - det är trots allt massor med folk som ogillar de trådarna också, likväl som de direkt politiska.Telash said:Varför hör man aldrig samma argument när diskutionen handlar om genus? Det är inte heller rollspel
Det beror väl på.Telash said:Varför hör man aldrig samma argument när diskutionen handlar om genus? Det är inte heller rollspel
+1Vän av ordning said:Det beror väl på.Telash said:Varför hör man aldrig samma argument när diskutionen handlar om genus? Det är inte heller rollspel
Rätt ofta har såna diskussioner sitt ursprung i att det knappt finns några kvinnor representerade i rollspel A eller B – och då är det ju rollspelsrelaterat.
+1 på det.chrull said:För att folk ser det som ett community bland personer som delar en hobby. För att det ska vara ett riktigt community krävs det att man kan prata om andra saker än bara hobbyn ibland.
Jag har bytt åsikt. Ibland. Men sällan. Ibland är i alla fall ibland. Dessutom har jag blivit polare med min ex-nemesis Krank. Vem vet, kanske blir polare med Ymir också.wilper said:Ett förbud mot diskussioner om (IRL) politik och religion på forumet. Eller om det är för hårt, att Politik och Religion ges ett eget forum, som inte syns i Senaste inlägg.
Anledningen är att det ALDRIG har varit någon som bytt åsikt som en följd av de diskussionerna, och det enda som blir resultatet är att folk blir arga på varandra och det sprids dålig stämning.
fast det var väl iofs mer för att vi började umgås semireguljärt vid sidan av forumet. IRL är det mycket lättare att vara resonlig =)Arfert said:Dessutom har jag blivit polare med min ex-nemesis Krank.
En sann och rättvis åsikt. Frågan är bara om det är värt stämningen som ibland råder?chrull said:För att folk ser det som ett community bland personer som delar en hobby. För att det ska vara ett riktigt community krävs det att man kan prata om andra saker än bara hobbyn ibland.solvebring said:... Och samtidigt som jag ogillar censur så vill jag också vara med Dante här.Vän av ordning said:Varför, egentligen?Poseur said:Vill man prata om [politik och liknande] så tycker jag att man ska få välja wrnu-communityn att prata om det på.
Detta är ett forum/en community tillägnad bordsrollspel (och närliggande nördintressen). Politik och religion ligger ganska långt därifrån.
För den här poängen är egentligen den vettigaste. Varför ska vi diskutera politik på ett forum där det verkligen inte hör hemma?
... För vad jag än säger om censur och inte så är jag för att forumet i stort effektiviseras.
Tja, men om man skulle avse ett förut dit man kan flytta bråktrådarna som gärna stökar till ordentligt? Så på inte visas på listorna som som då lätt kan sorteras och tas om hand; t.ex. låsas vid behov?Gurgeh said:Jag säger som jag sagt tidigare när liknande förslag dykt upp: Antingen tillåter vi politiska diskussioner på OT-forumet eller så tar vi bort OT-forumet helt. Det är för många saker som kan räknas som politik för att det ska vara möjligt att förbjuda det.
/tobias
Ja, men det var ju för jag var nyfiken på vad du var för kufkrank said:fast det var väl iofs mer för att vi började umgås semireguljärt vid sidan av forumet. IRL är det mycket lättare att vara resonlig =)Arfert said:Dessutom har jag blivit polare med min ex-nemesis Krank.
Och jag menar att jag bara ser en sådan tråd under Senaste Inlägg. Min poäng var således att det kanske inte kan kallas att man floodar den funktionen.solvebring said:Precis det jag menar också. Varför ska våra politiska bråk flooda senaste inlägg när vi egentligen är här för rollspelshobbyn.Vitulv said:Floodar? Jag ser bara en sådan tråd under "Senaste Inlägg".solvebring said:Zire och Telash:
Ingen (jag) har väl varit för censur? Inte jag i alla fall. Censur är galenskaper...
Jag förespråkar dock ett eget forum som inte visas i visningslistorna.
Alltså, wilper (antar jag )eller jag syftar inte på att själva diskussionerna eller bråken i sig skulle vara ett problem. Så blir det liksom men om bara folk tänker sig för och moderatorer finns där så kan man ju hålla det rätt så okej. Som i det senaste fallet. Det blev lite stökigt men det gick bra.
Det här handlar om att visningslistorna floodas med sådana tråkar när de väl tar fart. Allt annat drunknar i visningarna av de inläggen.
Av just den anledningen visas till exempel inte varulvsspelen i listorna, för det skulle dränka allt annat som folk hellre läser och som är mer väsentligt för forumet.
Kort sagt: JAG vill inte censurera, JAG vill inte har bort varken politik- eller genusdiskussioner. Jag tycker dock att det är synd att de ska flooda visningslistorna.
... Så dra inte in mig i förslag om förbud och censur. Jag föreslår bara ett eget forum som inte floodar listorna. Och jag misstänker att wilper tänker precis detsamma. Den dåliga stämningen är ju förövrigt ett faktum, och skulle man då gränsa av lite mer så kanske det inte skulle sprida sig riktigt så mycket som annars.
Inte sant. Den här handlar ju också om politik så det blir två.Vitulv said:Och jag menar att jag bara ser en sådan tråd under Senaste Inlägg. Min poäng var således att det kanske inte kan kallas att man floodar den funktionen.solvebring said:Precis det jag menar också. Varför ska våra politiska bråk flooda senaste inlägg när vi egentligen är här för rollspelshobbyn.Vitulv said:Floodar? Jag ser bara en sådan tråd under "Senaste Inlägg".solvebring said:Zire och Telash:
Ingen (jag) har väl varit för censur? Inte jag i alla fall. Censur är galenskaper...
Jag förespråkar dock ett eget forum som inte visas i visningslistorna.
Alltså, wilper (antar jag )eller jag syftar inte på att själva diskussionerna eller bråken i sig skulle vara ett problem. Så blir det liksom men om bara folk tänker sig för och moderatorer finns där så kan man ju hålla det rätt så okej. Som i det senaste fallet. Det blev lite stökigt men det gick bra.
Det här handlar om att visningslistorna floodas med sådana tråkar när de väl tar fart. Allt annat drunknar i visningarna av de inläggen.
Av just den anledningen visas till exempel inte varulvsspelen i listorna, för det skulle dränka allt annat som folk hellre läser och som är mer väsentligt för forumet.
Kort sagt: JAG vill inte censurera, JAG vill inte har bort varken politik- eller genusdiskussioner. Jag tycker dock att det är synd att de ska flooda visningslistorna.
... Så dra inte in mig i förslag om förbud och censur. Jag föreslår bara ett eget forum som inte floodar listorna. Och jag misstänker att wilper tänker precis detsamma. Den dåliga stämningen är ju förövrigt ett faktum, och skulle man då gränsa av lite mer så kanske det inte skulle sprida sig riktigt så mycket som annars.