Egentligen är det väl inte så mycket att fatta.
Men. Spolier etc nu.
Det jag på riktigt inte fattar är hur någon inblandad i produktionen kunde låta filmen gå upp på bio. Den är inte bara en dålig film, den är en dåligt gjord film. Det finns ingen känsla av avstånd eller tid, scener följer varandra utan sammanhang eller logik. Och VEM tycker, 2011, att det är coolt med Ond Kvinna med långa lösnaglar av metall?
Men. Spolier etc nu.
När jag kollar på film brukar jag oftast försöka tolka så välvilligt som möjligt. Jag kan t.ex. förbise rätt stora plotholes om jag verkligen vill. Men det finns vissa saker i den nya Conan-filmen som jag inte fattar.
* Hur kan det ha tagit 20 år för ondingen att hitta "The pure blooded", trots att han har en dotter som kan känna lukten av henne på håll?
* Varför drar de ett FARTYG genom bergen utan uppenbar anledning?
* När Conan lämnar sitt gäng efter havsstriden, kliver han av längs en klippig, uttrokad kustremsa. Sen har han sex i en stuga. Sen plötsligt är han i en djungel. Var sexet så bra att han teleporterades?
* Så den där tjuven bara råkade veta vad den hemliga ingången till Onda Slottet låg?
* Fanns det någon som helst anledning för ondingarna att inte offra den där kvinnan direkt hemma i slottet? Varför var de tvungna att tröska bort till döskallegrottan?
* Hur kan det ha tagit 20 år för ondingen att hitta "The pure blooded", trots att han har en dotter som kan känna lukten av henne på håll?
* Varför drar de ett FARTYG genom bergen utan uppenbar anledning?
* När Conan lämnar sitt gäng efter havsstriden, kliver han av längs en klippig, uttrokad kustremsa. Sen har han sex i en stuga. Sen plötsligt är han i en djungel. Var sexet så bra att han teleporterades?
* Så den där tjuven bara råkade veta vad den hemliga ingången till Onda Slottet låg?
* Fanns det någon som helst anledning för ondingarna att inte offra den där kvinnan direkt hemma i slottet? Varför var de tvungna att tröska bort till döskallegrottan?
Det jag på riktigt inte fattar är hur någon inblandad i produktionen kunde låta filmen gå upp på bio. Den är inte bara en dålig film, den är en dåligt gjord film. Det finns ingen känsla av avstånd eller tid, scener följer varandra utan sammanhang eller logik. Och VEM tycker, 2011, att det är coolt med Ond Kvinna med långa lösnaglar av metall?