Rollpersonen dricker ur den konstiga flaskan och...
1. får massor med gröna stinkande variga bölder över hela kroppen. Alla sociala färdigheter halveras. Alla som kommer inom 3 m måste slå ett save eller bli charmade, de beter sig som zombier och följer stapplande efter och försvarar flaskdrickaren med sitt eget liv.
2. börjar brinna. Flaskdrickaren och allt på dennes kropp är helt imuna mot eld, tyvärr är inte omgivningen det.
3. blir dubbelt så stor, tyvärr blir inte kläder och rustning det - tänk hulken. Man blir dubbelt så hög och väger 8 ggr mer.
4. blir en tiondel så stor, kläder och utrustning krymper. Man blir en tiondel så hög och väger en tusendel.
5. blir förvandlad till ett skelett. Man har kvar sina vanliga förmågor och personlighet, men fungerar i övrigt som en vandöd, skadas av vigvatten och helande magi o.s.v.
6. blir ens egen motsats. Alla värden spegelvänds, går de mellan 3-18, ta 21 - värde för att få nya värdet. Allt ni kan tänka på spegelvänds. Tänk Dr. Jekyll & Mr. Hyde.
7. faller ihop som om man vore död. Ens eterkropp lämnar kroppen och kan interagera med spöken som om de vore levande människor. Varje runda får man slå ett viljeslag för att se om man kan utföra en telekinetisk handling i den riktiga världen (telekinesin är lika stark som rollpersonen).
8. försvinner. Samtidigt försvinner alla andra levande varelser för flaskdrickaren. Tar flaskdrickaren upp ett föremål försvinner det för alla andra, släpper denne ett föremål dyker det upp - precis som osynlighet, men... föremålen blir inte osynliga, de försvinner - och det gäller i motsatt riktning, tar någon annan upp ett föremål försvinner detta för flaskdrickaren.
9. får grön hud, Tänk riktigt giftgrön. Alla som rör vid rollpersonen måste save vs. poison eller dö.
10. får superspeed och förändrad metabolism. på en runda kan man utföra 144 rundor och man talar 144 gånger snabbare. På 10 minuter måste man äta, dricka och utföra sina behov lika mycket som under ett helt dygn. Äter och dricker man inte drabbast man av svält och uttorkning.
11. förvandlas till en trävarelse (ungefär som en ent, men man behåller sin storlek). Allt oorganiskt man rör vid förvandlas till trä. Effekte sträcker sig dock inte längre än 2,5 cm från flaskdrickaren (stengolvet får 1 tum djupa träavtryck o.s.v.).
12. får superröst. Allt man säger spräcker glas och andra ömtåliga saker och gör folk döva. Viskar man låter det som en tordönsstämma, skriker man kan man spräcka berg.
13. ens sinne, inte kroppen, förvandlas till ett däggdjur. Slumpa vilket djur och se till att det finns allt från liten mus till noshörning och tiger på slumptabellen. Man förändras inte utseendemässigt, men börjar bete sig som djuret.
14. får en hemsk andedräkt och kroppslukt. Alla inom 3 m måste slå ett slag eller spy.
15. väggar, men ingenting annat, "försvinner". Man kan se och gå igenom väggar, men inte igenom fönster, dörrar, golv eller trappor. Gäller endast väggar som är upp till 30 cm tjocka. Tjockare väggar beter sig normalt.
16. blir djurmagnet. Alla djur, ner till loppas storlek, inom 36 m, charmas (inget save) av flaskdrickaren.
17. man förvandlas till ett åskmoln i ungefär samma storlek som en själv. Man kan "åska" en gång var d6 runda, omgivningen måste slå om de bli döva och en varelse träffas av en blixt. Marken under en blir blöt för man regnar konstant.
18. man sugs in i flaskan och den varelse som tidigare druckit ur flaskan materialiseras. Enda sättet att bli fri är att någon annan dricker.
19. man blir förvandlad till guld och man blir ungefär 20 gånger tyngre. Allt man rör vid (med händerna) förvandlas också till guld.
20. man blir förvandlad till vatten. Man kan behålla sin ursprungliga form om man vill eller ta vilken form som helst som vatten kan ha. Volymen är 1 liter per kilo. Man är osynlig om man rinner ned i ett vattendrag. Man är i princip osårbar, men kan förångas eller frysas till is.
Effekten av varje dryck är ungefär en timme, slumpa den exakta tiden, t.ex. 2d6-1 x 10 min. Allt man orsakt under tiden är dock fortfarande permanent.