Nekromanti Jag gillar... Rising!

magoo

Hero
Jag har mer och mer börjat gilla Risings inlägg. När jag började läsa/skriva på detta forum tyckte jag... något annat om Rising :gremlaugh:.

Jag har världens sämsta första intryck! Mina bästa vänner tyckte jag direkt illa om vid första kontakten. Min man var jag direkt misstänksam mot när jag träffade honom, en sur och otrevlig typ - numera världens finaste. Och trevliga typer förvandlas på samma sätt till skitstövlar.

Är det jag som förändras eller är det skitstövlarna? :gremlaugh:

PAX

Jordisk Äventyrare
Love to Hate You...

Innerst inne är alla skitstövlar och efter ett tag här på forumet kommer du att gilla dem alla...

Lindenius

Swashbuckler
Var på er vakt!

Rising är egenligen ett anagram för Ni Gris!

Sedan kan ni ju lägga ihop resten själv...

//erik. avslöjar ondskan

Rising

Vila i frid
...och Rising gillar dig!

När jag började läsa/skriva på detta forum tyckte jag... något annat om Rising
Ha ha ha! Vad häftigt! Kan du inte berätta vad du tyckte, och varför? Det skulle vara skitkul!

Vänta, jag börjar med att gissa:

1. Du hade läst något av mina opolerade fylleinlägg eller något machouttalande och tyckte att jag måste vara värsta vulgoidioten (händer mig ofta på nätet. Man måste nog se hur mesig jag är för att förstå självironin som faktiskt finns i dessa uttalanden (nja, jag är en idiot, men inte en sån idiot))

2. Du tyckte jag var en självgod elitist. (Har ingen bra ursäkt på den punkten, dessvärre. Fast jag har ju andra sidor också)

3. Du tyckte jag var en bitter liten kverulerande skitkorv. (Det är nog det som flest människor i min bekantskap stör sig på.)

Jag har iaf tyckt jättemycket om dig redan från början, så du lyckades dölja det bra, i vilket fall som helst.

---

Nå, själv skaffar jag ganska bra första intryck av personer, tycker jag själv. Men det kan ju bero på att jag senare står fast vid mina första intryck och inte ger folk någon andra chans. Jag tror det är sundare att göra som du gör; att skaffa dåliga första intryck av människor, åtminstone kan du ju vara säker på att du inte är inskränkt.

Själv brukar jag ge oerhört dåliga intryck, men inte på så vis att jag skulle framstå som en skitstövel, utan snarare brukar jag framstå som väldigt tafatt och förvirrad. Alltså, jag är tafatt och förvirrad, men jag kan enligt uppgift framstå som rena rama utomjordingen för vissa.

Jag tror inte att det är jag som blivit mindre skitstövlig på forumet, i alla fall.

Rickard

Urverk speldesign
Re: ...och Rising gillar dig!

"Nå, själv skaffar jag ganska bra första intryck av personer, tycker jag själv. Men det kan ju bero på att jag senare står fast vid mina första intryck och inte ger folk någon andra chans."
Ja, just det.. :gremsmirk: :gremwink:

av Rising från [url="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=813581" said:
detta inlägg[/url]]
Muggas
Jag har mött två av forumets hårdingar; Vitulv och Herr Nils - och de har båda förvånat mig med att vara jättesnälla och mjukismysiga i verkligheten. Så när det gäller Muggas så har jag lärt mig min läxa; jag föreställer mig honom som en jättesnäll och lite tillbakadragen kille med stort hjärta - en sådan där som man snabbt anförtror sig åt. Men nu, bara för att jag sagt det, så kommer han säkert visa sig vara rena hulligangrobianen som ser kravaller såsom ett kul sätt att förfesta... :^)
/Han som har en tendens att komma ihåg småsaker om folk, så att han kan använda det emot dem

magoo

Hero

Ha ha ha! Vad häftigt! Kan du inte berätta vad du tyckte, och varför? Det skulle vara skitkul!
Jag tyckte nog 2, att du var en självgod elitist. Jag minns inte ämnet, men jag vill minnas att du totalsågade nån stackade, bombarderade personen med diverse nedlåtande uttalanden och upphöjde dig själv till Jehova :gremlaugh:

Sen har jag fått se lite andra sidor, självömkan, perversitet, oväntat filosofiskt djup, konstigt drogliberalt snack (och där är vi verkligen motpoler) mm. Dina inlägg gör mig nyfiken, får mig att känna avsmak eller nicka instämmande, bli glad, arg - när de är av den längden att jag orkar läsa dem så klart :gremlaugh: Jag blir berörd, omskakad och får lite nya sätt att tänka på.

Och det är ju det som är det balla med internet - i min vanliga miljö finns det alltför ont om Risings.

Johan K

Gammal & dryg
Är det jag som förändras eller är det skitstövlarna?
Skulle nog vilja säga att det är en gemensam förändring, eller vad man ska säga. :gremsmirk:
Jag menar, man får ju alltid ett första intryck av folk, för att sedan när man har "lärt känna" folk lite bättre så får man ju helt klart andra insikter & åsikter om folk på detta forum.

/ Johan K, som gillar de flesta på detta forum ! :gremtongue:

Muggas

Hero
Jag tänker mycket på hur brorsan är när jag ser det Rising skrivit, men det handlar mest om hur han uttrycker sig, genomsyrat av något cyniskt "ensamvarg-igt" och inte i relation till specifika intressen. Det känns ofta som om Rising raljerar mest för att försvara en eller flera andra från förtryckande pekpinnefilurer, som en slags självutnämnd rättvisans korsfarare på forumet, men samtidigt tvekar han inte att backa om han tror att han sårat någon. En hyvens kille verkar han vara (men nu ska jag sluta mata Rising-egot, det är tillräckligt uppblåst ändå). De på forumet som jag träffat i verkligheten har fått mig att inse att folk är betydligt mer frispråkiga över nätet (de flesta är minst dubbelt så trevliga när man träffar dem ansikte mot ansikte - men också blygare).

För egen del så har jag inte på allvar haft en riktigt eldig diskussion med någon på forumet. Kan det vara så att jag är en tråkig kuf utan åsikter? Till viss del kanske, men jag ser det mest som att jag inte behöver hoppa på någon om jag inte verkligen känner att jag har en mycket god anledning att såga honom/henne. Varför slå någon på käften i onödan, liksom?

Rising

Vila i frid

Jag minns inte ämnet, men jag vill minnas att du totalsågade nån stackade, bombarderade personen med diverse nedlåtande uttalanden
Yeah, det låter som rätt typiskt för mig, förutom det där med "stackare". Jag tror åtminstone att jag låter bli att såga någon förutom de allra största högdjuren (eller de som håller på och mopsar sig).

Men.. Mogge har rätt i att forumet ibland kan bli lite av min personliga såpa. Jag tar redan upp alldeles för mycket plats på forumet utan att jag behöver hyllas eller kommenteras ytterligare.

Nå, din poäng om internet är iaf spot on - jag håller med om att det är coolt att man kan få ett meningsutbyte med sådana som man annars aldrig skulle ha kommit i kontakt med. Vare sig det gäller sköna nippofiler som Selethil, galna frijazzare som Basenanji eller bara kufar bortom all kategorisering såsom Feliath.

Basenanji

Postd20modernist
Gillar och gillar...

Eftersom Rising skriver om mig som en galen frijazzare, känner jag mig manad att delta i den här trevliga tråden.

Jag gillar också Rising. Hur mycket som helst egentligen, vilket jag tycker är påfrestande med tanke på att jag bara har träffat honom IRL en gång.

Men han har definitivt koll på rollspel, -system och massa annat. Sedan är han verkligen trevlig och sympatisk. Det är ingen slump att han är omtalad och omtyckt.

MEN det finns många andra som inte får lika mycket uppmärksamhet men som har minst lika intressanta och läsvärda inlägg. Jag tänker inte ens försöka namedroppa eftersom jag har världens uslaste minne och då bara kommer att glömma någon som jag diggar stenhårt.
Efter att ha hängt här i några år kan jag bara konstatera att det blir bättre och bättre oavsett om vi diskuterar rollspel, litteratur eller politik (ett ämne jag har skytt bara för att det har varit så eldfängt).

Så min slutsats får bli att man nog tjänar på att utrusta sig med tålamod vad de första intrycken beträffar. Rising (tex) är bara en med ibland ett kärnfullt och kraftigt språk, men bakom denna fasad kan det dölja sig otroligt intressanta åsikter, kunskaper och underbart strunt.

Att man upptäcker skitstövlar helt plötsligt vet jag inte vad det kan bero på. Har du något konket exempel? Vilka skitstövlar träffar du på?

Frijazzen förresten, jag gillar frijazz, det står jag för, men galen? Jag gillar alltså annan musik också! Igår dansade jag och min son till "Gimme, gimme" och "Voulez-vous" av ABBA i säkert en halvtimme. Så kan det bli efter att han har sett lite av det där "Floorfiller" eller vad det hette... :gremgrin:

/Basse, går omkring som en vanlig man. Åtminstone ibland.

Eksem

Champion
Det enda jag vet är att Rising har en slående likhet med Joaquin Phoenix i rollen som Commodus i Gladiator. Vad det nu ska betyda.

Storuggla

Champion
Tja, när min sambo såg Risings nuvarande avatar för första gången utbrast hon »Markoolio?«. Det säger väl det mesta.

Storuggla, snackar inte He-Man

Man Mountainman

Storsvagåret

Men.. Mogge har rätt i att forumet ibland kan bli lite av min personliga såpa. Jag tar redan upp alldeles för mycket plats på forumet utan att jag behöver hyllas eller kommenteras ytterligare.

Haha, det var ett märkligt sätt att se på saken. Det är ju inte precis som att forumet har ett begränsat utrymme som medlemmarna måste samsas om. Hur mycket uppmärksamhet dina medforumiter ägnar dig beror ju enbart på hur intresserade av dig de är, så du kan nog vara trygg i förvissningen att du förtjänar all uppmärksamhet du får (vare sig du nu ser det som något bra eller något dåligt). :gremsmirk:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag gillar... strypsex!

Tja, de flesta av de tunga elefanterna på forumet är jag efter fyra år och ett antal tusen inlägg ganska familjär med. För att ta vår relation till ytterligare en nivå så krävs det nästan att jag träffar dem utanför forumet. Jag har svårt att klassa någon som jag enbart mött på internet som en vän.

Rising är speciell och antagligen inte fullt begriplig om man inte har mött honom ansikte mot ansikte (sådana möten verkar han dock sträva efter att undvika i möjligaste mån). Kanske är han rädd för att verkligheten inte ska överträffa dikten? Hans närvaro är så självklar här på forumet att jag inte längre reflekterar över den. Men jag och han rör oss i lite olika sfärer, han är den galne hattmakaren med tusen och en ideér medan jag har en mer tuktad fantasi. Kanske har vi mer gemensamt på det politiska än det rollspelsmässiga planet?