Gillar och gillar...
Eftersom Rising skriver om mig som en galen frijazzare, känner jag mig manad att delta i den här trevliga tråden.
Jag gillar också Rising. Hur mycket som helst egentligen, vilket jag tycker är påfrestande med tanke på att jag bara har träffat honom IRL en gång.
Men han har definitivt koll på rollspel, -system och massa annat. Sedan är han verkligen trevlig och sympatisk. Det är ingen slump att han är omtalad och omtyckt.
MEN det finns många andra som inte får lika mycket uppmärksamhet men som har minst lika intressanta och läsvärda inlägg. Jag tänker inte ens försöka namedroppa eftersom jag har världens uslaste minne och då bara kommer att glömma någon som jag diggar stenhårt.
Efter att ha hängt här i några år kan jag bara konstatera att det blir bättre och bättre oavsett om vi diskuterar rollspel, litteratur eller politik (ett ämne jag har skytt bara för att det har varit så eldfängt).
Så min slutsats får bli att man nog tjänar på att utrusta sig med tålamod vad de första intrycken beträffar. Rising (tex) är bara en med ibland ett kärnfullt och kraftigt språk, men bakom denna fasad kan det dölja sig otroligt intressanta åsikter, kunskaper och underbart strunt.
Att man upptäcker skitstövlar helt plötsligt vet jag inte vad det kan bero på. Har du något konket exempel? Vilka skitstövlar träffar du på?
Frijazzen förresten, jag gillar frijazz, det står jag för, men galen? Jag gillar alltså annan musik
också! Igår dansade jag och min son till "Gimme, gimme" och "Voulez-vous" av ABBA i säkert en halvtimme. Så kan det bli efter att han har sett lite av det där "Floorfiller" eller vad det hette...
/Basse, går omkring som en vanlig man. Åtminstone ibland.