Rising
Vila i frid
Re: Förresten: Är Genesis är lat, är jag feg!
---
Nå, ja, det är klart att om du beskriver ett pudelsystem och frågar helt generellt "vad tycker ni om det här?" så skulle jag helt uppriktigt meddela att jag tycker det är kasst (och på ett tröttsamt, långrandigt sätt redovisa varför).
Men om du specificerade tydligare vilken sorts respons du var ute efter så skulle du helt enkelt kunna filtrera bort den sortens svar. Jag skulle se att "aha, han är inte ute efter åsikter om pudelmekanismer i sig, utan bara om den här specifika applikationen. Tja, jag har inget att bidra i en sådan diskussion, så då läser jag något annat inlägg istället." Du skulle göra oss båda en tjänst.
Så här funkar det faktiskt för oss andra också. Jag kommer ihåg när folk alltid kom in i diskussioner om spelmekanik och började ge världsspecifika svar. Typ man pratade om gruppdynamik och så kom det några och började förorda kulturkrockar och triangelförhållanden. Nu för tiden så visar vi tydligare vad det är vi pratar om och vad det är för sorts svar vi vill ha, och då får vi mycket riktigt också den sortens svar vi är ute efter samtidigt som vi besparar rollgestaltarna från att skriva något svar till oss som vi ändå inte kommer att ta till oss av.
Som man frågar får man svar, alltså. Och vi var några stycken som klarade att prata om spelmekanik när det var helt dött/okänt/förkastat på forumet. Jag tror alltså att det är lite lättare för dig att göra vad nu du vill göra.
Skriv bara tydligt vilken sorts svar du inte är intresserad av, så slipper du den sortens svar. Enkelt.
Hmm... Du pratar om pudelpoäng, va?Det ska förtydligas att jag inte upplever folk som otrevliga eller att deras metoder är helt utan sans och vett, det är nästan tvärtom. Jag vet t.ex. att jag skulle vilja använda mot metoder som Rising klart förkastat i ett antal inlägg
---
Nå, ja, det är klart att om du beskriver ett pudelsystem och frågar helt generellt "vad tycker ni om det här?" så skulle jag helt uppriktigt meddela att jag tycker det är kasst (och på ett tröttsamt, långrandigt sätt redovisa varför).
Men om du specificerade tydligare vilken sorts respons du var ute efter så skulle du helt enkelt kunna filtrera bort den sortens svar. Jag skulle se att "aha, han är inte ute efter åsikter om pudelmekanismer i sig, utan bara om den här specifika applikationen. Tja, jag har inget att bidra i en sådan diskussion, så då läser jag något annat inlägg istället." Du skulle göra oss båda en tjänst.
Så här funkar det faktiskt för oss andra också. Jag kommer ihåg när folk alltid kom in i diskussioner om spelmekanik och började ge världsspecifika svar. Typ man pratade om gruppdynamik och så kom det några och började förorda kulturkrockar och triangelförhållanden. Nu för tiden så visar vi tydligare vad det är vi pratar om och vad det är för sorts svar vi vill ha, och då får vi mycket riktigt också den sortens svar vi är ute efter samtidigt som vi besparar rollgestaltarna från att skriva något svar till oss som vi ändå inte kommer att ta till oss av.
Som man frågar får man svar, alltså. Och vi var några stycken som klarade att prata om spelmekanik när det var helt dött/okänt/förkastat på forumet. Jag tror alltså att det är lite lättare för dig att göra vad nu du vill göra.
Skriv bara tydligt vilken sorts svar du inte är intresserad av, så slipper du den sortens svar. Enkelt.