PROMOTION Jag har öppnat en webshop för mina bilder!

clarence redd

FrostByte Books
Den har varit på gång ett tag, men nu är webshoppen äntligen uppe. Jag har fyllt på med en första omgång signerade prints och har 20% rabatt första veckan.

Flera av bilderna är från TREY och Comae Engine. Efterhand kommer jag att lägga till flera ur The Red Star. Här är länken:

www.clarenceredd.com

Trycken har varit väldigt poppis när jag har sålt på designmarknader och gallerier. Men marknader är slitsamma i längden, så målet är att skifta över till webshoppen efterhand. Och nå ut till fler än bara göteborgare.

Säg till om det är några särskilda tryck som ni vill att jag lägger upp, så placerar jag dem överst i högen.

Resten av mina bilder finns på Instagram: @clarence.redd

IMG_9861.jpeg

clarence redd

FrostByte Books
Cool. I would love to read a bit more about the pictures, how you created them and what inspired the specific motive.
Ja, absolut!

För varje bild bygger jag upp en minivärld i ett 3d-program. Jag ljussätter och flyttar runt för att hitta bra bildvinklar, ungefär som en scenograf kombinerat med en filmfotograf.

Efter ett tag när allting faller på plats fortsätter jag jobba med bilden i 2d - som digitalt måleri - för att få fram stämningen jag vill åt.

Parallellt använder jag bildjusteringar på samma sätt som för ett foto, med färgmättnad, vinjetter, kontrast och så vidare. En bild tar 3-4 arbetsdagar, består av cirka 50 lager och fyller 1 Gigabyte på hårddisken. Bilderna trycks sedan på ett litet tryckeri här i Göteborg.

För de flesta av motiven finns en berättelse bakom. Flera är kopplade till Odd Soot på olika sätt, men det är lite blandat. På Instagram finns ofta storyn till varje bild. Men Meta har ändrat fram och tillbaka, så jag är osäker på om man kan läsa dem utan ett konto. Testa på www.instagram.com/clarence.redd, se hur mycket du kommer åt.

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
På Instagram finns ofta storyn till varje bild. Men Meta har ändrat fram och tillbaka, så jag är osäker på om man kan läsa dem utan ett konto. Testa på www.instagram.com/clarence.redd, se hur mycket du kommer åt.
Instagram is practically useless without signing in. If you have your own website, why don't you make sure your primary content is there instead of hidden inside a walled garden where someone else decides who can and will see it? /rant

Cool approach. I particularly like the one with the gravitational challenged :)