Nekromanti Jag har börjat spela WoW...

DODswe4

Hero
Re: Uppdatering

Loch Modan heter det om jag minns rätt. Se jag har rätt som vanligt :gremtongue: äää lite folk mord gör väl inte så mycket :gremcrazy:

Det e kul med en priest hela tiden hehe

det varf ett högt pris för coppar, iof köpte jag alrid det då jag samlade själv och använde allt. Wool kan du få från humanoids lv16+

hmm det måste vara en bug då det inte är man själv som spöar den

Nightowl

Champion

det varf ett högt pris för coppar, iof köpte jag alrid det då jag samlade själv och använde allt. Wool kan du få från humanoids lv16+
Sambon papekar att nar man ar level femtielva ar det javligt trist att springa runt och knacka kopparmines och da har man pengar som gras.

Det kravs lite boff for att doda lvl 16+ nar man ar 14 sjalv, men det ska val ga.

Erik

DODswe4

Hero

hmm? änvänder du coppar fortfarande då? bättre å typ köpa Mithril då.

nä dom e lätta jag lovar hehe

Renfield

Swordsman

Jag och mina polare är alla level 60, och vi bryr oss knappt ens om att hacka fram Thorium, om vi inte har tråkigt, gott om tid, och mycket koffein i blodet..

DODswe4

Hero

bara en simpel fråga har ni alla Epic mount? och har ni alla fått ihop så ni alls kan smäla Blackironbars än?

Nightowl

Champion

Det ar bara en teori. Hur fasen ska man annars forklara det?

Just nu sitter jag med tva Rotting Bear Carcass. Ett lost rykte sager att man kan salja dom dyrt. DET ar perverst!

Erik

DODswe4

Hero

att folk som e lv16 fortfarande behöver alternativt att folk som e högre level byter yrke

det borde man inte kunna dom går inte att använde till något

Nightowl

Champion

Hur fan byter man yrke?

Jag har hört från säker källa att någon tjänade en stor påse silver på det. Kanske nån rik person som var excentrisk. (Dom finns ju i verkligheten...)

Erik, den som lever får se

Tyr

Hero

Hur fan byter man yrke?

Du går in på skills (k är snabbknappen) och markerar yrket du vill bli av med. Nu kan du se mer information om yrket i runtan längst ner. Till höger om mätaren som finns där så finns en liten symbol som du ska klicka på. Håller du musmarkören där över så står det "Unlearn this profession". Efter det så blir en av dina två profession slots lediga, och du kan välja ett nytt.

Renfield

Swordsman

Nej, det är inte en enda som har ett epic mount, även om dock vi kan fixa Dark Iron.
Saken är den, att när vi väl blev level 60 var det inte många som egentligen orkar bry sig om att skaffa en lite bättre pålle att rida på. Den vanliga funkar.
Man får mest sinne på alla som gankar, alla som sabbar inlevelsen, alla som vrålar könsord efter en när man gör något icke-powergameigt, etc..

Så man gör hellre något skoj, som till exempel att skaffa sig den snyggaste utrustningen man kan och sen stå och posa för sitt guild.. :gremsmile:

DODswe4

Hero

MOAHAHA då har ni inte klarat spelet :gremtongue:

sånt e synd

det kan man göra som lv1 också (även om man inte är riktigt lika ball)

chrull

Stockholm Kartell

Med tanke på att det inte finns en enda hatt som man kan ha på sig som level 1 så nej :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell

som rouge lvl 14 ska du inte ha så stora problem med att spöa lvl 16-snubbar. iofs så blir det ännu lättare att ta +2 lvl när du är runt lvl 18, men det går hyfsat lätt på 14 också. Och om det inte går så är det bara att sprinta därifrån och stealtha och försöka igen.

Rouges är ju den klassen som delar ut absolut mest spö av alla. Sinister strike och Eviscerate heter den magiska kombon. Sen ska man ju då ha ett svärd i sin mainhand för att få ut så mycket pisk som möjligt, men då kan man inte längre använda backstab eller ambush. Det ordnar sig dock när man kan smyga upp, tömma deras fickor, köra en cheap shot (stun 4 sek) tre sinister strike, ditt offer vaknar, slår dig en gång, du kör då en 5 combopoints eviscerate och är det då typ en magiker som du slåss emot är han död. Mycket smidigt. Är det en krigare kan man vänta lite med tredje SS och köra en gouge istället. 4.5 s extra stun där du kan vänta tills du får tillbaka max i energy, sen kör du en femma eviscerate och slänger direkt efter på med 2 sinister strikes till. Efter det brukar man inte behöva anstränga sig så mycket för att ha ihjäl honom. Man får bara passa sig för att han inte kastar ett nät över dig och springer och hämtar kompisar :gremsmile:

Förövrigt så ska du loota dina target dummies och hoppas på att få fused wire. Så många som möjligt. sälj de dyrt på auktionen eller spara dem tills du också kan tillverka Goblin Jumper Cables. Kablar som du kan elchocka dina döda kamrater till liv igen med. Se bara upp, de kan elchocka dig också. Då dör du.

chrull

Nightowl

Champion

En allvarlig faktor ar att bade datorns hastighet och min fingeroforing suger. Min gnome ror sig som Jack Sparrow med epilepsi...

Nu ar jag 17... En enstaka snubbe ett par nivaer over mig ar OK, men det ar svart med mobbar.

Svard ar for duttare! Jag kor med daggers i dual wield. Fast du har nog helt ratt i att svard gor mer ont...

For tillfallet ar min engineering pa 143, sa en del grejer jag kan gora, som den silverplaterade hagelbossan (19+) och solidn shot (30+!!!) fra jag inte ens anvanda.

Idag provad jag ocksa pa att spela en annan gubbe ett dag. Det var en annan stereotyp: en night elf druid. Det var val OK, men har man vant sig vid en lite hogre gubbe sa har man.

Annars har jag mest lubbat runt och kopt upp sprit at en kille i Lakeshire. Pa jakt efter en knasig dvargbryggare i Wetsfall blev jag inblandad i braket med Defias Brotherhood, och pa den vagen ar det. Sa om ni inte far den drink ni ville pa vardshuset i Lakeshire ar det for att varubudet slass mot maffian...

Erik

seinet

Swashbuckler

Hehe...

"Nude UD girl opens locked boxes for free outsite AH" är något man ibland får läsa när man springer runt inne i Orgrimmar på Bloodscalp-servern. Eller ja, något liknande i alla fall.

/Seinet Wintermute - Spelar uppenbarligen på Hoard-sidan på Bloodscalp

Nightowl

Champion

Jag är nu äntligen ägare till ett Ornate Spyglass (inte så användbart, men ganska häftigt) och en Silverplated Shotgun (som jag måste vänta tv levlar på att använda, men det var kul att bygga).

Som ni förstår cirklar ganska mycket av mitt äventyrande runt att hitta material till engineering. Just nu har jag relokerat till Stormwind, men jag återvänder till Ironforge med jämna mellanrum för att spekulera på kopparbörsen och köpa material. Annars äventyrar jag i Westfall och Lakeshire.

Jag jagar ständigt tenngruvor, men fler och fler av dem är i dungeons, så jag behöver joina grupper för att komma åt dem. Det går bara ibland...

Egentligen skulle jag vilja sätta upp en skylt "WILL ASSASSINATE YOUR ENEMIES FOR MINING RIGHS!"

Erik, jagar just nu tenn, heavy stone och moss gems.

chrull

Stockholm Kartell

heh. jag känner igen det där. eftersom jag också är miner/engineerer.

när jag nåde runt 160 i engineering dog mitt intresse för skillen dock. Mest för att allt jag kan göra för att öka den var sådant som jag antingen inte kunde använda, inte har användning för eller mest av allt: inte har råd att göra.

Nu har jag dock börjat hitta lite järn och då blev det bättre. Järn+silk+heavy blasting powder tre saker jag har hyfsat lätt för att göra leder till iron grenades vilka säljes till en vendor för 50s per 10. dessutom får jag 2-4 för varje grej jag gör. Skitbra för min ekonomi.

Jag var förövrigt med två andra rouges i gnomeregan och slogs idag. Instanser med bara rouges är praktiskt eftersom man helt enkelt smyger förbi allt man inte måste göra. Att jag var lvl 31 och de andra lvl 47 och 56 hjälpte ju också såklart. Jag fick ihop hyfsat mycket grejjer och pengar. Går allt bra så har jag nog på cirka 1 timmes spelande tjänat 6 guld. Dessutom fick jag ett par fina byxor som tack av en gnom i ironforge. Och jag hittade ett nytt fint svärd också.

Ikväll ska jag guida mina klasskompisar genom fängelset i Stormwind där det är upplopp.

Nightowl

Champion

Fan vad avis jag blir, jag har ingen stadig att spela med!

Igår hamnade jag samtidigt med en annan soloande warlock (och hans bulta-demon, vad dom nu kallas) i samma gruva, stenbrottet i Westfall, och det blev en helsikes fajt när dom upptäckte oss.

Till slut slängde jag ut en av mina target dummies, aktiverade min Sprint och sprang som fan... rätt in i en Fleshripper (stor jävla gam). Vanligen är pippibördarna lappri även när de är högre än mig, men jag hade redan fått dunk...

Erik