Nekromanti Jag har byggt en rollspelsbot...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Du ska bara kunna dubbelklicka på Pythonfilen för att köra den. Alternativt gå till mappen via terminalen och skriva "python Dreamer2.py" .

irclib är ett bibliotek som man bara installerar; python anropar irclib när man kör pythonfilen.

Tror paketet heter typ "python-irclib" i synaptic.

Christoffer

It's all pig.
Re: Webläsarbaserat irc för nybörjaren

Kanske bör nämnas att de flesta IM-klienter klarar av IRC idag, själv använder jag mig av Adium på macen och där har jag de IRC-rum jag frekvent besöker som en lista precis som vänner via ICQ/GTalk/MSN...

solvebring

Superhero
krank said:
Du ska bara kunna dubbelklicka på Pythonfilen för att köra den. Alternativt gå till mappen via terminalen och skriva "python Dreamer2.py" .

irclib är ett bibliotek som man bara installerar; python anropar irclib när man kör pythonfilen.

Huh?!

Felmeddelande:
File "dreamer2.py", line 8
SyntaxError: Non-ASCII character '\xc3' in file dreamer2.py on line 8, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details

solvebring

Superhero
solvebring said:
krank said:

Huh?!

Felmeddelande:
File "dreamer2.py", line 8
SyntaxError: Non-ASCII character '\xc3' in file dreamer2.py on line 8, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
Gardener hjälpte mig... :gremsmile:

krank

Hittade felet.

Byt namn på botten, så funkar det. Det finns nån som heter Dreamer på quakenets ircservrar redan.

Så, leta efter raderna:

name = "Dreamer"
nick = "Dreamer"

och byt ut Dreamer mot något annat.

Alternativt tanka ner den senaste versionen från github, så byter den namn till Dreamer + [1-1024], dvs den lägger ett slumpat tal 1-1024 till sitt namn, om den upptäcker att Dreamer är upptaget.

Snow

Swashbuckler
krank said:
NilsH said:
har du möjlighet att slänga upp ett sceen-shot?

Tjaeööööh... Det kan jag kanske, men det blir ju inte så roligt. Det blir ju mest ett vanligt IRC-screenshot =)
Men posta ett textutdrag då? Bara en 1-minuts intro till hur man ger den kommandon och hur det ser ut... så att man får ett hum om vad den är.

krank

Snow said:
Men posta ett textutdrag då? Bara en 1-minuts intro till hur man ger den kommandon och hur det ser ut... så att man får ett hum om vad den är.
Skulle kunna göra en screencast, får se om tid finns under veckan...