Re: Jag har en fråga (SPOILER)
Mja, det kan kanske tänkas, men jag tror snarare att det rör sig om inflytande, makt och intrigerande när Xinus inkarnater förbereder prinsens ankomst. Ta till exempel L'meas i Thalamur. Just nu har ordnat det så fiffigt att Igar Augus mot sin vilja tänker anfalla Consaber, och därmed sätter hon i princip fyra riken ur spel - Consaber, Thalamur, Pereine och Colonan. Kanske även Alarinn, och möjligen det mot mörkret så starkt kämpande Tokon. Finurligt.
Samma med Damarien. Ett krig på Asharina är säkerligen i antågande, efter Damariens (Ariandras) massiva upprustande. Ariandra kan med minsta vink få hnnes make Thamas Vitfjäder att dra ut i fält med hela Mundana om det så skulle vara. Men i det här fallet räcker det nog med resten av bara Asharina. Bravo.
Zaral Zargon har starkt inflytande i Melorion och kan nog fixa lite där han också. Kalian Tasis är inflytelserik i Jargien, och om han verkligen skulle vilja kunde han nog köpa Jargiens krigsmakt, eller med mutor sabba rikets organisation totalt.
Mandagor däremot vet jag inte riktigt vad han är till för. Stora arkipelagen är inget viktigt område och kommer knappast att kämpa länge mot ett anstormande mörker. Tycker nog att de borde ha någon i Västlanden i stället. Men men, Xinus vägar äro outgrundliga...
-Hjalle