Nekromanti Jag har en rymd-UZI

Meaganus

Veteran
Re: En kasse fysik

Du har rätt rymden har extrema tempraturer men jag menar att tempraturer upp till runt -35 grader under korta exponerings tider är försumbara och fyra timmars eldstrid är en väldigt lång exponerings tid och det finns ju andra problem med 4 timmars eldstrid en omgivande tempraturer (brist av ammo och för långa eld öppnanden för att nämna några problem). Problemet tempratur växlingarna kanske går att minska på något sätt. Jag såg ryska soldater i sibirien på tv med Kalashnikovs instoppade i någon typ av vit folie fodral som skulle skydda vapnet mot kyla det var väl runt -40 där. Fodralet hade öppningar för avtryckare, myningen, magasinet, patron utkastet och manöverhandtaget och en öppnings bar ficka för magasinen. Det borde öka livslängden på vapnet även i rymden eller har jag fel. Vapen med hylslös ammo får man bort en av öppningarna och teoretiskt borde ju de vara bättre isolerade kyla. Ett sånt fodral borde man ju kunna göra så att det isolerar mot värme åxå efter som långkalsonger skyddar mot värme, det vet jag av egen erfarenhet sen jag jobbade på ett stålverk. Vapen fett och oljor borde det gå att ta fram som tål större tempratur växlingar eller är jag ute och cyklar?

M.V.H. Meaganus

P|uT0NiUm

Swashbuckler

60 år framåt i tiden lär det ju att åtgärda ganska effektivt...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Blippe

Warrior

-1K är ett land som matematiken skapat genom sina "felaktiga" teorier. Ungefär som snabbare än ljuset och användandet av roten ur -1 i elektroteori... Teorin funkar så länge man inte försöker använda den :gremwink:

seinet

Swashbuckler

Hrrm... låt mig få nöjet att rätta dig Krille :gremlaugh:

Det heter inte Noll grader Kelvin, det heter Noll Kelvin. Fast du kan ju alltid hävda att du bara försökte fortsätta på skrivsättet som föregående skribent använde, alltså med "grader Kelvin".

För övrigt är 0 K approximerat som trippenpunkten för vatten. D.v.s. den temperatur då lägre lägre temperaturer innebär att ämnet övergår direkt från fast form till gasform och alltså inte har något vätskestadie... om jag kommer ihåg rätt.

/Seinet Wintermute - Tycker alltid det är kul att se fel som den otroliga Krille gör (han är inte felfri även om det oftast kan verka så)