Nekromanti Jag har ett problem...

entomophobiac

Low Prep High Play
Jag har samma problem själv emellanåt. Botemedlet har varit att omvända idéer till koncept jag måste utveckla själv.

Enkelt: hittar jag på en schysst organisation som jag tycker känns bra i ett sci-fi sammanhang, men jag har själv satt upp målet att bli färdig med ett fantasy eller nutidsprojekt istället, då konverterar jag helt enkelt organisationskonceptet till detta.

Många av mina "färdiga" projekt baseras på flertalet idéer från alla möjliga sfärer. Brädspel, tabletop regler, rollspel (alla genrer), noveller - allt möjligt. Koncept jag sedan vet att de inte går att fullgöra på egen hand bakar jag ihop. På detta sätt har många av mina idéer överlevt. Hade jag inte gjort så hade nog många helt enkelt glömts bort.

Så blanda de idéer du har så långt det går och gör så mycket av ett projekt som du bara kan.

Detta är nog egentligen det enda tips jag kan ge.

Olle Linge

Snigel
Tack tack så mycket

Ja, tack för all hjälp och alla idéer. Jag tror till och med jag ser en väg ut nu. Det var många bra idéer som jag utan tvekan kommer att använda i framtiden för att hålla mig på rätt köl. Tack än en gång. :gremlaugh: