Nekromanti Jag har funderat på att bli med i nån subkultur

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Bli indie!

Och vet du vad, Nightowl: du behöver inte ens följa Eksems råd för att vara indie. För att vara riktigt indie så räcker det med att du hänger med indiekidsen men samtidigt ser ut och beter dig som dig själv! För, allvarligt, hur egen är man egentligen när man bara är en i mängden av pinnsmala, dystra popnördar? Verkligt indie blir du först när du är den ende Springsteen-älskaren i rutig flanellskjorta i gänget, eller nåt. Jag menar, det hetaste i indiepopkretsar det senaste året har ju varit eurodisko.

Det vanliga är det nya udda. Mainstream är avantgarde.

Dewil

Feuflux

omjonasson.se
Re: Bli indie!

Det vanliga är det nya udda. Mainstream är avantgarde.

Jaha... jag är avantgarde. :gremlaugh:

Saxifrage

Hero
Norrlänning, kanske?

Ungdomlig, jovars. Alla bor kvar hemma hos morsan...

Enkelt att fejka kunskaper, inga konstigheter. Norrlänningar pratar aldrig mer än enstaka ord. Känn av läget och släng in ett "jo" eller ett "fan!" här och var, så har du snart etablerat dig som en redig karl. När du känner dig mer hemma kan du prova med ett "Skidoo" eller "V8, jajamen!". Du kommer rula Benke.

Subfraktioner finns det drösvis. Norrlänningar kan starta släktfejd över ett bastuaggregat. Som tur är varar fejden aldrig längre än till fredagens fylla. Vilket är lysande, för då kan du hitta en ny konflikt att gå upp i. Och sen en till...

Kläder kan du lugnt ha samma i 20 år. Inga stora utgifter där heller alltså.

/Sax, Tjockhultsbo