Nekromanti Jag har gjort det!

Mogger

Hipsteranka
Så där, äntligen. Nu är jag en av de som tryckt ur sig en hel modul på en jäkla massa hundratusentals tecken. Det har varit lärorikt, smärtsamt, roligt, spännande, krävande, enkelt och ja, jag vet faktiskt knappt något som det inte har varit. Men nu är det gjort. Ulvriket - Det eviga kriget är färdig!

Puh!

(För de som inte vet så är det en modul till Mutant)

Krille

Super Moderator
Woo! Grattis! [ANT]

Det finns bara en sak som är härligare, och det är att få den tryckta boken i näven! Så njut medan du kan, och njut ännu mer sen!

Johan K

Gammal & dryg
Grattis !!

Det var ju kul att höra !
Hoppas at vi andra dödliga får se din produkt snart !!!

/ Johan K, som gilar M:UA ämlans mycket !

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag förstår din lycka. Det är en otrolig befriande och tillfredsställd känsla - och jag håller med Krille, det blir ännu bättre då du håller den i handen.

Njut av den nu! :gremsmile:

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Jättegrattis till detta! Jag ska genast göra plats för ytterligare en bok i mutantsamlingen och ser fram emot några härliga timmars läsning! Extra kul att det är just du som skrivit den, förstås!

Hälsar

Christian, stor mutantaficionado

walium

Ganska töntig, faktiskt
Grattis! [ANT]

Jag har själv inte avslutat något så ambitiöst projekt än. Men med tiden kanske... Vad blir din nästa grej då? Ett eget rollspel kanske?

Mogger

Hipsteranka
Interzone

Jepp, ett eget spel står på lisatan. jag kommer snart att börja tjata om det. Speltestning påbörjas efter nyår. Det ska bli riktigt spännande. Spelet heter Interzone och är ett cyberpunkspel som handlar om vem du egentligen är.

Sedan kanske det blir lite andra JFAB-projekt. Coriolis verkar bli coolt. Kanske blir det en rad till det med?

Och så glömde jag att säga att Ulvriket har skrivits tillsammans med Thomas Johansson. Så jag gjorde det inte helt själv. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Järnringen

Hur var det att skriva för Järnringen då? Jag uppfattar dem som en av Sveriges mest sympatiska rollspelsutgivare. Och hur gick det att skriva tillsammans med någon annan?

Mogger

Hipsteranka
Re: Järnringen

[ QUOTE ]
Hur var det att skriva för Järnringen då? Jag uppfattar dem som en av Sveriges mest sympatiska rollspelsutgivare.

[/ QUOTE ]

Nu känner jag inga andra rollspelsutgivare men du har helt rätt. Det är alltid bara kul att träffa dem och att skriva för dem är lätt. Vi har ungefär samma syn på en hel del så det största problemet har snarare varit tidsvis skrivkramp.

[ QUOTE ]
Och hur gick det att skriva tillsammans med någon annan?

[/ QUOTE ]

Det finns både för- och nackdelar med det upplägget. Ffa är det lysande att alltid kunna bolla idéer med någon som vet exakt vad man håller på med. Men det kräver en del koordination. Det tog oss säkert 1 år innan vårt samarbete funkade, eftersom vi jobbade olika snabbt och gärna fokuserade på olika saker. Med tiden lärde vi känna varandras svaga och starka sidor och då flöt det på bra.

De stora problemen gällde skrivande på ett generellt plan. Vi hade ingen aning om hur man skrev en modul. Det var nog därför det tog 3 år. :gremsmile:

terje

xenomorf mystiker
Grattis! :gremsmile:

Kan du säga något om likheter och skillnader mellan Ulvriket - Det eviga kriget och UA?
Jag tänker främst på kamanjens och äventyrens struktur, hur information presenteras för SL, spelarnas roll, osv.

För övrigt ser jag fram mot att få läsa mer om Interzone, det verkar spännande!

Mogger

Hipsteranka
[ QUOTE ]
Grattis!

[/ QUOTE ]

Tack! :gremsmile:

[ QUOTE ]
Kan du säga något om likheter och skillnader mellan Ulvriket - Det eviga kriget och UA?
Jag tänker främst på kamanjens och äventyrens struktur, hur information presenteras för SL, spelarnas roll, osv.

[/ QUOTE ]

Först och främst så är inte Ulvriket en kampanj, utan en klassisk source book. Vi har haft ett liknande grepp som i Oktoberlandet och ger avsiktligt en skev bild av Ulvriket. Äventyret som följer med är en kort historia som har mer gemensamt med Rons Kicker/bang-princip är äventyren i UA. Modulen följer i stort samma upplägg som exempelvis Pirit eller Nordholmia. Först en "spelardel", som vi iofs istället hanterat som en subjektiv in game-text, sedan följer "SL-delen" som snarare är faktiska spelhjälpmedel. Och så ett äventyr på det. De flesta Mutantspelare kommer att känna igen sig men vi har försökt att förnya upplägget en aning.

[ QUOTE ]
För övrigt ser jag fram mot att få läsa mer om Interzone, det verkar spännande!

[/ QUOTE ]

Kul! Ja, min förhoppning är att ALLA ska läsa mer om Interzone, vare sig de vill eller inte. :gremwink:

terje

xenomorf mystiker
Först och främst så är inte Ulvriket en kampanj, utan en klassisk source book. Vi har haft ett liknande grepp som i Oktoberlandet och ger avsiktligt en skev bild av Ulvriket. Äventyret som följer med är en kort historia som har mer gemensamt med Rons Kicker/bang-princip är äventyren i UA. Modulen följer i stort samma upplägg som exempelvis Pirit eller Nordholmia. Först en "spelardel", som vi iofs istället hanterat som en subjektiv in game-text, sedan följer "SL-delen" som snarare är faktiska spelhjälpmedel. Och så ett äventyr på det. De flesta Mutantspelare kommer att känna igen sig men vi har försökt att förnya upplägget en aning.
Det låter ju briljant! :gremsmile: Det blir nog nödvändigt att införskaffa boken.

Johan K

Gammal & dryg
Låter välldigt intressant det här ja, ska absolut införskaffa det hela.
Nu till en frågha, har säkert missat det.. :gremblush:, men när komemr vi se ditt allster i handelen ?

Mogger

Hipsteranka
Jag vet inte exakt. Coriolis har prioritet och mycket hänger på hur snabbt det blir klart. Så jag kan bara säga att jag hoppas att den är tryckt och klar till våren.

JonasM

Veteran
Grattis Måns och Thomas!

Kul att äntligen få se resultatet efter dessa år.

(Och kul att ni kunde ro det i hamn trots att en viktig kugge i maskineriet försvann på ett tidigt stadium ... :gremwink: )

Ska givetvis införskaffa ett ex när det väl når handeln.

Foggmock

Myrmidon
Om det där är kriteriet så ska jag aldrig skriva klart någon rollspelsmodul... (som om jag hade gjort det ändå...)

Och för att hålla oss OT: w00t! Se till att man kan få köpa den snart också. :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Well, då får man hållas ett atg till då. Men säg detn som väntar på nått gott, kan vänta ett tag till... :gremgrin:

Gäst.

Veteran
Sällar mig gladhågat till gratulationskören!

Det finns ingen mutantmodul jag varit mer förväntansfull inför. Är otroligt nyfiken på resultatet. :gremlaugh: