Ok, tråden har redan blivit snodd en gång så passar på att göra detsamma. Så, jag velar mellan två spel för utmaningen, säg vilket jag bör försöka slutföra...
Best Days of our Lives: Var med i Genesis förra utmaning, mobbade ungdomar som slåss mot sina plågoandar.
Här finns mer information.
I brist på bättre namn, och dålig fantasi, så får nästa förslag heta
Last Days of our Lives: Ett spel om vad vi egentligen är villiga att offra för vår världs existens. I inledningen skapar spelare och spelledare en katastrof, det kan vara monster eller rymdinvasion, eller miljökatastrof eller något annat. Exakt hur begränsat det här behöver vara vette fåglarna. Det får visa sig. Katastrofen skall hota jordens existens. Spelarna tar rollen av individer som på ett eller annat sätt sitter på nyckelpositioner för att motverka katastrofen. Spelet centreras kring dessa karaktärers kamp för att rädda vår planet och vilka offer de är villiga att göra för att åstadkomma detta. Spelet är tänkt att ha två nivåer, en mikronivå där karaktärernas konflikter spelas ut, men som i sin tur påverkar en metanivå där själva kampen om jorden avgörs. Saker som rusat genom mitt huvud är såklart massa katastroffilmer, Burning Empires, Cthulhu-monster och sovande gudar. Spelet har funnits på ett idéstadie ett bra tag, men känner att nu kanske tiden är kommen då det borde bli mer på riktigt. Eller?