Nekromanti Jag har spelat Tales from the Floating Vagabond

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag köpte Tales för drygt tre år sedan av Henrikh på det här forumet då det rekommenderades som ett kul rollspel i Liftarens Guide till Galaxen-anda. I går fick jag för första gången prova på att spela det med vår egen Radioaktiv som spelledare (och Übereil, Laowai och Anarchclown som medspelare) och det var sjukt kul.

Det här var även premiär för mig att spela ett humorspel, något som jag disskuterade i chatten för några veckor sedan, och hemligheten visade sig uppenbarligen att inte försöka vara särskilt rolig, utan att köra på i princip som vanligt fast i helt utflippade situationer. Humorn följde automatiskt.

Självfallet så gjorde vi lite utflippade saker också. Ninjakaninen sköt sig ner genom fyra våningar med en granatkastare eftersom det var snabbaste vägen att återansluta till gruppen och magikern som var i klädnöd (det var vi förvisso allihopa) stal någons kostym, fast denne hade kostymen på sig vid tillfället.

Stämingen i spelet är verkligen helt utflippad och jag tror att det går att ha mycket skoj med det. Jag ser verkligen fram emot nästa äventyr!

Anarchclown

Swashbuckler
Jag hade roligt som fan. Jag var dock den enda som faktiskt spelat spelet förut tror jag. Jag spelade detta spel första gången när det fortfarande var i tryck. Har inte spelat det på många år. Måste faktiskt säga att systemet är förvånande smidigt och bra för att vara helt galet. Radioaktiv var dessutom mycket bra på att framställa den byråkratiska mardrömmen vi befann oss i från början.

Radioaktiv

Hero
Det här var även premiär för mig att spela ett humorspel, något som jag disskuterade i chatten för några veckor sedan, och hemligheten visade sig uppenbarligen att inte försöka vara särskilt rolig, utan att köra på i princip som vanligt fast i helt utflippade situationer. Humorn följde automatiskt.
Jag har inte heller spelat humorrollspel på länge, även om det var så jag blev inkastad i rollspelsvärlden från början. Det var några här på forumet som hade byggt ett piratrollspel, Swashbuckler hette det. Har fortfarande kvar det någonstans.

Så jag tyckte att det var jättekul att bara få spela helt galet igen, (ännu värre än mutant det vill säga :gremtongue: ), ioch jag är glad att ni hade kul också. Nästa gång, om det blir någon, blir det Iron Sky-inspirerade nazis i rymden blandat med back to the future...