Nekromanti Jag har vunnit! Men vad?

!Paxen

Swashbuckler

Som ni ser så har jag vunnit. Jag är så glad, för jag vinner aldrig något. Men, nu är frågan, vad har jag egentligen vunnit?

Då jag var tvungen att lämna ut mina kontokortsuppgifter så antar jag att det var pengar. Stod inte specificerat hur mycket. För den delen så stod det att jag godkände uttag från det kontot, men det var väl bara för eventuell vinstskatt, eller hur?

Marukusu

Hero
Sorry om jag regnar på din parad, men du har väl inte vunnit någonting?

Det står att "Din IP-adress blev utvald som en möjlig vinnare."

Arfert

Facit
Jag hoppas du inser att det där sannolikt är ett bedrägeriförsök? Och att du var ironisk? För det är väl du?

/ Mr Obvious

!Paxen

Swashbuckler
Arfert said:
Jag hoppas du inser att det där sannolikt är ett bedrägeriförsök? Och att du var ironisk? För det är väl du?

/ Mr Obvious
Nej, jag är inte ironisk, dock sarkastisk.

!Paxen

Swashbuckler
Marukusu said:
Sorry om jag regnar på din parad, men du har väl inte vunnit någonting?

Det står att "Din IP-adress blev utvald som en möjlig vinnare."
Men, om jag inte hade vunnit, varför skulle dom vilja ha mina uppgifter då? Det förstår du väl själv att det låter konstigt?

Marukusu

Hero
!Paxen said:
Men, om jag inte hade vunnit, varför skulle dom vilja ha mina uppgifter då? Det förstår du väl själv att det låter konstigt?
Ja det låter ju förvisso skumt... men om du PM:ar dina kontouppgifter till mig så kanske jag kan kolla upp vad de menar?

:gremsmile:

anth

Vetefan
!Paxen said:
Feltnk av dig.
Det ÄR dit IP-nummer som vunnit, och IP-nummret ägs av din internetleverantör.
Ring därför upp din internetleverantör och be om DERAS kontouppgifter.

Feuflux

omjonasson.se
Häromveckan fick jag ett sms till jobbtelefonen (som är kvar på jobbet så jag kan inte kolla exakt) där det stod "You have no won..."

Stor poäng med sms-spam som talar om att jag inte har vunnit. :gremfrown:

!Paxen

Swashbuckler
Varför är inte det här vanligare? Skicka ut sms, brev, mejl till folk och säga till dom att "Nej, du har inte vunnit. Du kommer inte få 100.000 evro, du var inte vår 10.000 besökare men vet du vad? Imorgon kanske du är det!"

Nu vet jag inte riktigt vad man skulle tjäna på det, men det skulle vara lite roligare iaf